خبر
 

انواع ورق های فولادی ضد زنگ و کاربرد آن‌ها

سلب مسئولیت: شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز TGJU صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

ورق‌های فولادی ضدزنگ مقاومت بالایی در برابر خوردگی و اکسیداسیون دارند و بنابراین در بین بسیاری از صنایع محبوبیت دارد. ورق‌های فولادی ضد زنگ دارای شکل‌گیری آسان، و ظاهری براق و سبک است. در این مقاله قصد داریم در مورد ورق‌های فولادی ضد زنگ، کاربردها و سایر ویژگی‌های این محصول بیشتر برای شما صحبت کنیم. اگر می‌خواهید در این باره بیشتر بدانید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید. در صورتی که قصد خرید و فروش ورقه‌های فولادی ضدزنگ را دارید، آهناسپات بهترین گزینه برای شما است.

دلایل استفاده از ورق های فولادی ضد زنگ

فولاد ضد زنگ دارای کیفیت، اشکال و اندازه‌های مختلفی است. هر صنعتی دارای مجموعه‌ای از چالش‌ها است. برای مثال، یک صنعت شیمیایی به محصولاتی نیاز دارد که بتوانند خوردگی ناشی از مواد شیمیایی را کنترل کند و همچنین قوی، بادوام و ضدسایش باشد. این مثال کوچک به شما کمک می‌کند تا اهمیت انتخاب ورق‌های فولادی ضد زنگ مناسب را بهتر درک کنید. استفاده از ورق‌های فولادی ضد زنگ به شما این امکان را می‌دهد که هزینه‌های نگهداری و عملیاتی را کاهش دهید و کیفیت را چاشنی پروژه خود نمایید.

ورق‌های فولادی ضد زنگ، دارای شکل‌گیری آسانی است. این محصول براق و سبک بوده و دوام بسیار بالایی در برابر عوامل مختلف مانند سایش و ... دارد. این محصول داری استحکام بسیار بالایی است و استفاده از آن در کاربردهای مختلفی بسیار ایده‌آل است. گریدهای صفحات فولادی زیادی در بازار موجود است و می‌توانید با استفاده از آن‌ها از استحکام و مقاومت در برابر خوردگی اطمینان داشته باشید.

انواع و گریدهای ورق‌های فولادی ضد زنگ

به صورت کلی می‌توان گفت که انواع و گریدهای متفاوتی از ورق‌های فولادی ضدزنگ در بازار ایران و جهان موجود است. آن‌ها به واسطه ترکیب اعداد و حروف الفبا طبقه‌بندی می‌شوند. این موضوع بستگی به این دارد که در کدام صنعت و در کجا از ورقه‌های فولادی ضد زنگ استفاده شود تا درجه مناسب انتخاب گردد. در نام این محصول با حروف H و L  به همراه اعداد مواجه خواهید شد. آن‌ها به مقدار کربن کم و زیاد در ورق‌های فولاد ضد زنگ اشاره دارند.

ورق‌های فولادی ضد زنگ آستنیتی:

فولادهای آستنیتی دارای آستنیت به عنوان فاز اولیه خود هستند (کریستال مکعبی در مرکز). این‌ها آلیاژهای حاوی کروم و نیکل (گاهی اوقات منگنز و نیتروژن) هستند که بر اساس ترکیب نوع 302 آهن، 18 درصد کروم و 8 درصد نیکل ساخته شده‌اند. فولادهای آستنیتی با عملیات حرارتی معمولی قابل سخت شدن نیستند، اما می‌توان آن‌ها را سخت کرد. آن‌ها همچنین غیر مغناطیسی هستند. آشناترین و شناخته شده‌ترین فولاد ضد زنگ نوع 304 است که گاهی اوقات T304 یا 304 نامیده می‌شود. فولاد ضد زنگ نوع 304 یک فولاد آستنیتی است که حاوی 18-20٪ کروم و 8-10٪ نیکل است.

ورق‌های فولادی ضد زنگ فریتیک:

فولادهای فریتی دارای فریت (کریستال مکعبی در مرکز بدن) به عنوان فاز اصلی خود هستند. این فولادها حاوی آهن و کروم بر اساس ترکیب نوع 430 از 17 درصد کروم ساخته شده‌اند. فولاد فریتی انعطاف‌پذیری کمتری نسبت به فولاد آستنیتی دارد و با عملیات حرارتی قابل سخت شدن نیست.

ورق‌های فولادی ضد زنگ  مارتنزیتی:

ریزساختار مارتنزیت اورتومبیک اولین بار توسط میکروسکوپ آلمانی آدولف مارتنز در حدود سال 1890 مشاهده شد. این ساختار با یک الگوی سوزنی (یا سوزنی مانند) در آلیاژهای آهنی و غیرآهنی مشخص می‌شود. مارتنزیت می‌تواند به آستنیت تبدیل شود. فولاد در دمای زیر 450 درجه فارنهایت سرد می‌شود و بسته به محتوای کربن، سختی آن از 30 تا 68 راکول متغیر است. همچنین ممکن است دم کرده و سفت شود. مارتنزیت به فولاد سختی زیادی می‌دهد، اما چقرمگی آن را نیز کاهش می‌دهد و آن را شکننده می‌کند، بنابراین فولادها با این روش به طور کامل سخت می‌شوند.

ضخامت ورق فولادی ضد زنگ

ورق فولاد ضد زنگ با یک فرآیند صنعتی به قطعات نازک و مسطح تبدیل می‌شود که می‌توان آن‌ها را برش داد و به اشکال مختلف درآورد. بسیاری از اشیاء روزمره در اطراف ما از ورق فلزی ضد زنگ ساخته می‌شوند. ضخامت ورق‌ها تا 6 میلی‌متر (25 اینچ) متفاوت است. ضخامت‌های بالاتر به عنوان صفحه طبقه‌بندی می‌شود و برای سایر اهداف صنعتی یا تجاری استفاده می‌شود. به استثنای ایالات متحده، ضخامت ورق فلز به میلی‌متر مشخص می‌شود. در ایالات متحده، ضخامت ورق فلز معمولاً توسط گیج مشخص می‌شود. هرچه عدد گیج بزرگتر باشد، فلز نازک‌تر است.

کاربردهای ورق فولادی ضد زنگ

در مواردی که نگهداری و مقاومت در برابر خوردگی پایین مورد نیاز است، صفحات فولادی ضد زنگ یک انتخاب طبیعی است و در طیف وسیعی از کاربردها از معماری مدرن برای روکش کاری یا فاسیا گرفته تا صنایع بهداشت مواد غذایی به دلیل ویژگی‌های ضد باکتریایی آن استفاده می‌شود.

ازجمله کاربردهای مهم این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • تانکرهای مواد شیمیایی و سوخت
  • کارخانه‌های شیمیایی و پتروشیمی
  • صنایع فرآوری مواد غذایی و داروسازی که در آن محیط‌های تمیز مورد نیاز است
  • ساخت و ساز، معماری مدرن

قیمت ورق‌های فولادی ضد زنگ

قیمت ورق‌های فولادی ضد زنگ و حتی انواع لوله فولادی به عوامل مختلفی مانند کیفیت، نوع، مقدار مورد نظر، و نوسانات بازار بستگی دارد. اگر قصد خرید و یا فروش این محصول را دارید می‌توانید با مراجعه به آهن اسپات و اطلاع پیدا کردن از قیمت روز محصول مورد نظر اقدام به انجام معاملات آهنی خود نمایید.

خرید ورق‌های فولادی ضد زنگ از آهن اسپات

فولاد ضد زنگ دارای کیفیت، اشکال و اندازه‌های مختلفی است. ورق فولاد ضد زنگ با یک فرآیند صنعتی به قطعات نازک و مسطح تبدیل می‌شود. آهن اسپات به عنوان مرجعی معتبر در راستای خرید و فروش محصولات آهنی همچون تیرآهن (ahanspot.com/cat/beam/)، میلگرد و... در خدمت شماست تا بدون واسطه و با قیمتی مناسب خرید کنید.

نویسنده: اپراتور
سه شنبه 7 تیر 1401 ساعت 12:25
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین