خبر

تحلیل و پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین در هفته پیش رو

تحلیل و پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین در هفته پیش رو

با بهبود بازارهای سهام ایالات متحده، وضعیت بازارهای کریپتو نیز اندکی بهبود یافته است. این امکان وجود دارد که بیت کوین تا سطح 24693 دلار افزایش یابد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین تلگراف، بازارهای سهام ایالات متحده در هفته‌ی گذشته بازگشت صعودی مناسبی را تجربه کردند؛ بازارهای کریپتو نیز که همبستگی تنگاتنگی با بازارهای سهام دارند، تلاش می‌کنند تا وضعیت خود را بهبود ببخشند. بیت کوین (BTC) توانسته است خود را بالای 21000 دلار نگه دارد، ولی برخی آلتکوین‌ها در هفته‌ی گذشته روند صعودی خوبی را تجربه کردند. این مسئله نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران از کاهش شدید قیمت به عنوان فرصتی برای خرید و انباشت ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند. 

همان‌طور که از سایه‌ی بلند کندل قیمت بیت کوین در 26 ژوئن (5 تیر) قابل مشاهده است، تلاش ضعیف این کوین برای صعود با مقاومت قدرتمندی در نزدیکی 22000 دلار روبه‌رو است. این مسئله نشان می‌دهد خرس‌ها (معامله‌گرانی که به دنبال کاهش قیمت‌ها هستند) حاضر به تسلیم نیستند و با اندکی افزایش قیمت، اقدام به فروش می‌کنند.

نمودار قیمت بیت کوین

فروشندگان تلاش خواهند کرد تا قیمت بیت کوین را به سمت حمایت کلیدی 20000 دلار بازگردانند. این سطح بسیار مهمی است که معامله‌گران باید مراقب آن باشند؛ زیرا صعود از این سطح نشان می‌دهد گاوها (معامله‌گرانی که به دنبال افزایش قیمت‌ها هستند) تلاش می‌کنند کف بالاتری را ایجاد کنند.

این مسئله می‌تواند احتمال حرکت قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه (23155 دلار) افزایش دهد. اگر این اتفاق بیفتد، بیت کوین به طور بالقوه می‌تواند یک بازگشت صعودی را تجربه کند. آن‌گاه گاوها سعی خواهند کرد قیمت را به سمت میانگین متحرک ساده 50 روزه (27424 دلار) هدایت کنند.

در مقابل، چنان‌چه قیمت کاهش یابد و به زیر 20000 دلار سقوط کند، مشخص می‌شود که خرس‌ها هم‌چنان کنترل بازار را در دست دارند. آن‌گاه فروشندگان سعی خواهند کرد بیت کوین را به سطح کلیدی 17622 دلار کاهش دهند.

نمودار 4 ساعته بیت کوین

عدم موفقیت گاوها در رساندن قیمت به سطح 38.2% فیبوناچی اصلاحیِ 23024 دلار، نشان‌دهنده‌ی کاهش تقاضا در سطوح بالای قیمت است. مسطح شدن میانگین‌های متحرک و صعود شاخص قدرت نسبی (RSI) به بالای خط میانی نشان‌دهنده‌ی ثابت ماندن رفتار قیمت در یک محدوده‌ی مشخص است.

اگر قیمت به زیر میانگین متحرک سقوط کند، ارزش بیت کوین ممکن است تا 20000 دلار نیز کاهش یابد.

از طرف دیگر، اگر قیمت از میانگین‌های متحرک به سمت بالا بازگردد، مشخص می‌شود که گاوها در سطوح پایینِ قیمت اقدام به خرید کرده‌اند. سپس آن‌ها تلاش خواهند کرد قیمت را به 23024 دلار برسانند. در صورت عبور از این سطح، توقف بعدی می‌تواند سطح اصلاحی 50 درصدی 24693 دلار باشد.

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
دوشنبه 6 تیر 1401 ساعت 10:16
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین