خبر

روبل، قدرتمندِ در بند

روبل، قدرتمندِ در بند

روبل روسیه امروز با حمایت کنترل سرمایه ثابت ماند و ممکن است تا پایان ماه افزایش یابد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از رویترز، روبل روسیه روز دوشنبه با حمایت کنترل سرمایه نزدیک به اوج‌های چند ساله خود ثابت ماند و ممکن است در اواخر این ماه به دلیل پرداخت‌های مالیاتی پایان ماه به تقویت خود ادامه دهد.

در ساعت 758 به وقت گرینویچ، روبل در برابر دلار 0.2 درصد کاهش یافت و به 56.52 رسید و در برابر یورو 0.5 درصد کاهش یافت و به 59.18 رسید و همچنان نزدیک به قوی‌ترین سطح خود در نزدیک به پنج سال گذشته یعنی 57.10 در ماه مه است.


روبل که در سال جاری به بهترین ارز جهان تبدیل شد، به دلیل درآمدهای بالای روسیه از صادرات کالا و کاهش شدید واردات و ممنوعیت برداشت خانوارها از پس‌انداز ارز خارجی خود، هدایت می‌شود.

سیاستگذاران ارشد از مجمع اقتصادی سالانه روسیه در سن پترزبورگ هفته گذشته برای برجسته‌کردن قدرت اخیر روبل استفاده کردند. نگرانی‌هایی وجود دارد که این امر می‌تواند بر اقتصاد تأثیر بگذارد، زیرا در بحبوحه‌ی تحریم‌های شدید، به رکود می‌رود.

معاون اول نخست وزیر آندری بلوسف گفت که روبل بیش از حد ارزش‌گذاری شده است و اگر در برابر دلار آمریکا بین 70 تا 80 کاهش یابد، صنعت راحت‌تر خواهد بود.

با این حال، در این هفته روبل می‌تواند افزایش یابد زیرا شرکت‌ها باید مالیات بپردازند، که شرکت‌های متمرکز بر صادرات معمولاً درآمد دلار و یورو خود را تبدیل می‌کنند.

تحلیلگران Promsvyazbank در یادداشتی اعلام کردند که دلار در محدوده 55.5 تا 57.5 نسبت به روبل در طول روز تثبیت خواهد شد.

شاخص‌های سهام روسیه مختلط بودند و شتاب نداشتند.

شاخص RTS بر‌اساس دلار با 0.2 درصد کاهش به 1312.9 واحد رسید. شاخص MOEX روسیه مبتنی بر روبل 0.2 درصد بالاتر بود و به 2358.8 واحد رسید.

نویسنده: معصومه دانش
دوشنبه 30 خرداد 1401 ساعت 13:28
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین