خبر

ین در مقابل دلار یک حرکت زد

ین در مقابل دلار یک حرکت زد

دلار در روز جمعه پیرو افزایش ارزش سهام با کاهش مواجه شد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز ، ین پس از سقوط بازدهی ایالات متحده و آشفتگی بازار باعث تقویت ارز ژاپن شد، در حالی که فروش دیگری در وال استریت باعث شد قیمت پرواز بسیار ایمن به دلار که همچنان نزدیک به بالاترین حد در 20 سال است، ین را حفظ کرد.

دلار در روز جمعه سقوط کرد زیرا افزایش ارزش سهام به خلق و خوی ریسک‌پذیری کمک کرد، اما همچنان برای ششمین هفته متوالی افزایش داشت زیرا نگرانی سرمایه‌گذاران در مورد کاهش رشد جهانی و سیاست فدرال رزرو - که ایالات متحده را به سمت رکود سوق می‌دهد - ادامه داشت.

تورم بالا و مسیر افزایش نرخ بهره فدرال رزرو باعث نگرانی از اشتباه سیاستی شده است که می‌تواند باعث رکود اقتصادی یا سناریوی رکود تورمی با کاهش رشد و قیمت‌های بالا شود. قرائت‌های این هفته نشانه‌هایی از شروع کاهش تورم، هرچند با سرعت پایین را نشان می‌دهد.

دلار در روز جمعه نسبت به داده‌هایی که نشان می‌دهد قیمت‌های وارداتی آمریکا در ماه آوریل به‌طور غیرمنتظره ثابت مانده بود، واکنش چندانی نشان نداد، زیرا کاهش هزینه‌های نفتی باعث خنثی‌شدن افزایش در مواد غذایی و سایر محصولات شد که نشانه‌ی دیگری از این است که تورم احتمالاً به اوج خود رسیده است.

سایر داده‌های دانشگاه میشیگان نشان می‌دهد که با تداوم نگرانی‌ها در مورد تورم، ارزیابی اولیه آن از احساسات مصرف‌کننده در اوایل ماه می به پایین‌ترین سطح خود از آگوست 2011 بدتر شده است.

حتی با توجه به قرائت‌های اخیر تورم، لورتا مستر، رئیس فدرال رزرو کلیولند، گفت که فدرال رزرو باید بتواند با خیال راحت در مورد نرخ بهره نتیجه بگیرد، و او آماده است تا افزایش سریع‌تر نرخ بهره توسط فدرال رزرو در سپتامبر را در نظر داشته باشد. موضوع این است که ما کجا به دنبال بهبودی هستیم، چگونه می‌خواهیم درباره چیزی که به نظر می‌رسد در حال سقوط است، مذاکره کنیم.

جوزف ترویسانی، تحلیلگر ارشد در FXStreet.com در نیویورک، گفت: شما فدرال رزرو دارید که آماده کاهش نرخ‌ها و کمک به اقتصاد نیست – شما فدرال رزرو دارید که نرخ بهره را افزایش می‌دهد، این وضعیت بسیار غیرعادی است.

اما ارزش دلار تضعیف شد زیرا سهام پس از کاهش شدیدی که اخیراً S&P 500 را در آستانه تایید بازار نزولی قرار داده بود، کم‌قدرت شد. سرمایه‌گذاران به دنبال نشانه‌هایی بودند که حاکی از آن بود سهام به کف رسیده است.

ترویسانی گفت: «فکر نمی‌کنم شما تسلیم‌شدن در سهام را مشاهده کرده باشید.. من آن وحشتی را که معمولاً در آخر کار احساس می‌کنید، نمی‌بینم.

سرمایه‌گذاران به دلیل نگرانی در مورد توانایی فدرال رزرو برای کاهش تورم بدون ایجاد رکود، همراه با نگرانی در مورد کند‌شدن رشد ناشی از بحران اوکراین و اثرات اقتصادی سیاست صفر کووید-19 چین در بحبوحه‌ی افزایش آلودگی‌ها، به پناهگاه امن هجوم آورده‌اند.

شاخص دلار پس از رسیدن به 105.01 در برابر سبدی از ارزهای اصلی، 0.143% کاهش یافت و در برابر سبدی از ارزهای اصلی به 105.01 رسید. ارز ایالات متحده در مسیر ششمین هفته متوالی افزایش خود قرار دارد، یعنی طولانی‌ترین دوره هفتگی خود در سال و می‌توان گفت بیش از 9 درصد برای سال 2022 صعود کرده است.

یورو با 0.18 درصد افزایش به 1.0398 دلار رسید و پس از نزول به 1.0348، پایین‌ترین سطح خود از 3 ژانویه 2017، مسیر خود را معکوس کرد.

ارز واحد در مسیر پنجمین افت هفتگی خود در شش سال گذشته و ترس ناشی از بحران روسیه و اوکراین قرار دارد که اقتصاد را مختل می‌کند.

در حالی که به طور گسترده پیش‌بینی می‌شود که بانک مرکزی اروپا افزایش نرخ بهره را در ماه ژوئیه آغاز کند، انتظار می‌رود بانک مرکزی روندی کمتر تهاجمی نسبت به فدرال رزرو اتخاذ کند.

ین ژاپن 0.76 درصد در برابر دلار آمریکا به 129.32 دلار کاهش یافت، در حالی که استرلینگ آخرین بار با 0.23 درصد افزایش در روز به 1.2227 دلار رسید.

ین امن همچنین شروع به تقویت در برابر دلار کرده است و پس از 9 هفته کاهش متوالی در مسیر اولین افزایش هفتگی خود در برابر دلار بود.

در ارزهای دیجیتال، بیت کوین آخرین بار با 3.95 درصد افزایش به 29670.89 دلار رسید. بیت کوین در اوایل این هفته به پایین‌ترین سطح خود از دسامبر 2020 سقوط کرد زیرا ارزهای رمزپایه به دلیل سقوط TerraUSD، به اصطلاح استیبل کوین، تحت تأثیر قرار گرفتند.

نویسنده: معصومه دانش
شنبه 24 اردیبهشت 1401 ساعت 17:04
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین