خبر

هر آنچه می‌درخشد طلا نیست

هر آنچه می‌درخشد طلا نیست

طلا در روز جمعه اندکی توانست در سطح حمایت قرار گیرد اما به دلیل افزایش دوباره دلار نتوانست ضرر هغتگی خود را جبران کند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز ، طلا این فلز زرد این روزها به سختی می‌درخشد!

در جلسه روز جمعه، طلا برای مدت کوتاهی به زیر سطح کلیدی 1800 دلار در کامکس نیویورک سقوط کرد و باعث تسریع روند فروش شد که از اواسط آوریل آغاز شد.

طلا پس از یافتن حمایت در قلمروی 1700 دلاری، دوباره سطح 1800 دلار را به دست آورد. اما این بازیابی برای خنثی‌کردن خسارت اوایل هفته کافی نبود. خسارت و زیانی که آن را در مسیر چهارمین ضرر هفتگی متوالی قرار داد که تقریباً 165 دلار یا 8 درصد از ارزش آن از هفته منتهی به 8 آوریل کاهش یافت.

سقوط طلا در روز جمعه، مانند روزهای اخیر، به دلیل افزایش دوباره دلار که به بالاترین حد در 20 سال اخیر رسید، رخ داد.

شاخص دلار که واحد پول ایالات متحده را در برابر شش بزرگ دیگر قرار می‌دهد، پس از رسیدن به 105.05 به پایین‌ترین سطح خود یعنی 104.5 کاهش یافت. در حالی که این امر به طلا کمک کرد تا مقداری از زیان‌های خود را کاهش دهد، اما به سختی بر نرخ جهت‌دار دلار تأثیر گذاشت، که تحلیلگران انتظار داشتند در روزهای آینده رقم‌های جدیدی بالاتری را در دو دهه اخیر ترسیم کنند.

جفری هالی، که بر تحقیقات بازارهای آسیا و اقیانوسیه برای پلتفرم تجارت آنلاین OANDA نظارت می‌کند، گفت: «فقط فروش ناگهانی دلار آمریکا احتمالاً چشم‌انداز فنی نزولی [طلا] را تغییر می‌دهد».

معاملات آتی طلا در ماه ژوئن در کامکس به 1808.20 دلار در هر اونس رسید که 16.40 دلار یا 1 درصد در روز کاهش یافت. پایین‌ترین سطح این جلسه 1797.45 دلار بود – پایین‌ترین سطحی که از 30 ژانویه مشاهده نشده بود. در این هفته تا امروز، طلای ژوئن 4 درصد کاهش داشت.

سونیل کومار دیکسیت، استراتژیست فنی ارشد هشدار داد، با وجود بازگشت روز جمعه از سطوح پایین، اگر طلا نتواند یک رشته مقاومت را از 1832 دلار به 1836 دلار، 1844 دلار و 1856 دلار کاهش دهد، ممکن است به محدوده 1700 دلار بازگردد.

دیکسیت که از قیمت لحظه‌ای طلا برای تحلیل خود استفاده می‌کند، گفت: «از آنجایی که روند فعلی نزولی شده است، فروشندگان به احتمال زیاد در آزمون این مناطق مقاومتی حاضر خواهند شد.»

دیکسیت افزود: «بسته‌شدن قاطع بالاتر از محدوده می‌تواند بهبود را تا 1880 دلار افزایش دهد، در غیر این صورت فشارهای نزولی طلا را به 1800 تا 1780 دلار کاهش می‌دهد و این کاهش را به 1760 دلار در هفته آینده افزایش می‌دهد».

چشم‌انداز فنی طلا

نویسنده: معصومه دانش
شنبه 24 اردیبهشت 1401 ساعت 13:19
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین