خبر

افت بی سابقه قیمت طلا در هفته گذشته

افت بی سابقه قیمت طلا در هفته گذشته

طی هفته گذشته قیمت طلا برای چهارمین هفته متوالی کاهش یافت و یک افت 4 درصدی را تجربه کرد. تحلیلگران پیش بینی می کنند این فلز گرانبها همچنان در مسیر نزولی باقی بماند.

به گزارش سایت طلا، قیمت طلا در روز جمعه تا 1799 دلار نیز افت کرد که پایین ترین سطح از فوریه به شمار می رود. پس از برخورد طلا با این سطح، قیمت آن بهبود یافت اما نتوانست از مقاومت 1820 دلاری عبور کند که باعث شد همچنان در روند نزولی باقی بماند.

کاهش ارزش دلار که تنها باعث شد طلا بتواند بالاتر از 1800 دلار باقی بماند؛ بازار سهام را به شکل قابل توجهی بهبود بخشیده است. شاخص های بازار سهام در روز جمعه رشد بسیار خوبی را تجربه کردند که ناشی از بهبود احساس ریسک در بازار بود.


بر خلاف طلا، قیمت نقره در روز جمعه افزایش قابل توجهی یافت و توانست به بالاتر از 21 دلار بازگردد. این در حالی است که نقره به شکل هفتگی 6 درصد کاهش قیمت را تجربه کرده و در آستانه ثبت پایین ترین قیمت از جولای سال 2020 بود.

هردو فلز گرانبها در شرایط فعلی با نرخ بهره بالاتر، چسم انداز رشد ضعیف تری دارند و تخت فشار باقی خواهند ماند. تحلیل های فنی نیز هیچ چشم انداز مثبتی را نشان نمی دهند و هنوز هیچ نشانه ای از بازگشت یا تثبیت وجود ندارد.

دلار

این برای دومین بار در سال جاری است که طلا چهار درصد افت هفتگی را تجربه کرده است و برای اولین بار از ماه ژانویه پایین تر از میانگین متحرک 20 هفته ای خود قرار گرفته است.



از آنجا که تضعیف طولانی مدت دلار در شرایط فعلی بسیار بعید به نظر می رسد نمی توان امید چندانی به بهبود طلا در کوتاه مدت داشت. ادامه جنگ در اوکراین، قرنطینه های شدید در چین و افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو مهم ترین عواملی هستند که از رشد دلار حمایت می کنند.

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید
منبع:
شنبه 24 اردیبهشت 1401 ساعت 12:50
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین