خبر

رشد 708 درصدی سود «خبهمن»

پول نیوز - گروه بهمن در 6 ماهه نخست سال جاری «خبهمن» از سوی حسابرس منتشر و جهش بلند سودآوری تأیید شد.

رشد 708 درصدی سود «خبهمن»

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز(تاپ)، «گروه بهمن» در 6 ماهه منتهی به شهریور ماه سال 98 به صورت حسابرسی شده نیز به ازای هرسهم 105 ریال سود کسب کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال 97 رشد قابل توجه 708 درصدی داشته است.

در این مدت 81 درصد بیش از گذشته، معادل 345 میلیارد ريال درآمد سود سهام شناسایی کرد و در حالی که در نیمه نخست سال قبل 31 میلیارد ريال سود فروش سرمایه گذاری ها عاید شرکت شده بود، در نیمه سال جاری به سود 754 میلیارد ريالی دست یافت.

بنابراین، می توان چنین گفت که «خبهمن» با استفاده از اوضاع مناسب بازار سرمایه و فروش سرمایه گذاری های خود، به درآمد مطلوبی رسید.

نگاهی به پرتفوی سرمایه گذاری این شرکت در آبان ماه بیانگر این است که مبلغ بهای تمام شده سهام بورسی خریداری شده را 5738 میلیارد ریال و سبد غیربورسی 5026 میلیارد ريال است.

ضمنا این شرکت اعلام کرده است که قصد دارد سودآوری نقدی و بازده سرمایه گذاری خود را افزایش و خود را به سود ثبات برساند. با توجه به الزام بانک ها به فروش دارایی هاو عرضه های سازمان خصوصی سازی، تحصیل دارایی های ارزشمند پربازده با شرایط اقساطی در دستور کار «خبهمن» قرار دارد. علاوه بر این، این شرکت در نظر دارد خود را به هلدینگ چندرسانه ای برای سرمایه گذاری بلند مدت تبدیل کند.

منبع:
پنجشنبه 21 آذر 1398 ساعت 11:02
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین