خبر

نگاه محتاطانه «بزاگرس» به بودجه

پول نیوز - افزایش سرمایه «بزاگرس» از مرحله تأیید حسابرس نیز عبور کرد و در صف دریافت مجوز از سازمان بورس ایستاده است.

نگاه محتاطانه «بزاگرس» به بودجه

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز(تاپ)، شرکت «تولید و مدیریت نیروگاه زاگرس کوثر» در نظر دارد سرمایه خود را از 3000 میلیارد ريال کنونی به 10800 میلیارد ريال برساند.

این افزایش سرمایه 7800 میلیارد ريالی از محل مطالبات حال شده سهامدران و آورده‌های نقدی انجام خواهد شد.

یکی از مهمترین اهداف «بزاگرس» برای افزایش سرمایه، تسویه بدهی به سازمان اقتصادی کوثر (سهامدار عمده) است. این شرکت بالغ بر 7276 میلیارد ريال بدهی به سهامدار عمده خود دارد که امکان پرداخت آن وجود ندارد. از سوی دیگر، به دلیل نسبت بدهی بالا، بانک ها حاضر به اعطای تسهیلات بانکی سنگین به «بزاگرس» نیستند و امکان تسویه بدهی ها از طریق وام بانکی وجود ندارد.

 به همین جهت، در نظر دارد جهت اصلاح ساختار مالی، بهبود نسبت مالکانه و جلوگیری از خروج نقدینگی، سرمایه خود را از محل مطالبات حال شده سهامدار عمده و آورده نقدی سهامداران افزایش دهد.

«بزاگرس» برآورد کرده در سال 99 به سود خالص 501 میلیارد ريالی دست یابد. نکته جالب توجه این است که با وجود شناسایی 506 میلیارد ريال سود خالص در 6 ماهه نخست سال 98، برای پایان سال سود کمتر (437 میلیارد ريالی) را برآورد کرده است. مهمترین کاهش سود پایان سال مالی نسبت به نیمه اول سال، شناسایی 516 میلیارد ريال هزینه استهلاک است.

نگاه محتاطانه «بزاگرس» به بودجه

به نظر می رسد پیش بینی ها هیأت مدیره شرکت محتاطانه باشد و بیش از ارقام برآورد شده، سود محقق شود.

منبع:
پنجشنبه 21 آذر 1398 ساعت 11:02
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین