خبر

کشف بزرگترین محموله قاچاق طلا در هند

پلیس هند پس از دستگیری شش نفری که در حال ترک فرودگاه بودند، بزرگترین محموله قاچاق طلا به این کشور به میزان 60 کیلوگرم را کشف کرد. پلیس هند اظهار کرد پنج مرد و یک زن در فرودگاه شهر احمدآباد دستگیر شدند که از میان آنها سه نفر با پرواز امارات از دوبی آماده بودند و سه نفر دیگر بیرون فرودگاه منتظر آنها بودند. طلای کشف شده از این افراد بیش از 2.7 میلیون دلار ارزش دارد. این افراد اظهار کرده اند معامله گران برای هر سفر علاوه بر پرداخت پول بلیط هواپیما و هزینه اقامت و خوراک آنها، 1600 دلار پرداخت می‌کنند. این کشف احتمالا فشار بر وزیر دارایی هند برای کاهش تعرفه واردات طلا از رکورد بالای 10 درصدی در بودجه جدید را افزایش می‌دهد.

هند بزرگترین خریدار طلا در جهان است و تعرفه بالا، قاچاق طلا در این کشور را سودآور کرده است. شورای جهانی طلا برآورد کرده که 175 تن طلا در سال گذشته به این کشور قاچاق شده است.

در هند قاچاقچیان با مجازات حداکثر هفت سال زندان روبرو هستند با اینهمه این مجازات کمتر دیده می‌شود چرا که ریسک اصلی توقیف شدن طلاست.

بر اساس گزارش رویترز، زمانیکه هند در سال 2013 واردات طلا را برای کنترل کسری حساب جاری هنگفت این کشور محدود کرد، قاچاقچیان پیک‌هایشان را وادار به بلعیدن قطعات طلا می‌کردند یا شمش‌های طلا را در لاشه گاوها جاسازی می‌کردند.

منبع: نویسنده: ادمین سیستم
چهارشنبه 6 اسفند 1393 ساعت 12:35
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین