خبر

یلن جهت طلا را صعودی کرد

قیمت طلا به دنبال سخنرانی روز گذشته رئیس بانک مرکزی آمریکا در مورد انعطاف‌پذیری در نرخ بهره بانکی آمریکا افزایش یافت و به 1209.97 دلار به ازای هر اونس رسید.به گزارش رویترز، پس از اینکه قیمت طلا در بازارهای جهانی در روز گذشته پیش از جلسه استماع جانت یلن رئیس فدرال رزرو در سنای آمریکا به کمترین رقم در 7 هفته گذشته رسید، امروز یک درصد افزایش یافت. یلن در سخنرانی دیروز خود به انعطاف‌پذیری در نرخ بهره بانکی آمریکا اشاره کرد و این امر سبب شد تا ارزش دلار کاهش یابد. عدم مشخص کردن دیدگاه فدرال رزرو در مورد زمان افزایش نرخ بهره از سوی رئیس این بانک، سبب بالا رفت قیمت فلزهای گران بها شد و ارزش نقره بیش از 3 درصد افزایش یافت و پالادیم به بالاترین رقم در 6 هفته گذشته رسید.

همچنین بازگشت چین به بازارهای جهانی پس از تعطیلات سال نوی چینی، قیمت طلا را بالا برد.

جانت یلن روز سه شنبه گفت، درحالی‌که فدرال رزرو در هر نشست خود در حال آماده شدن برای افزایش نرخ بهره بانکی است اما احتمال افزایش برای حداقل 2 نشست دیگر امکان‌پذیر نیست.

هر اونس طلا 9.44 دلار افزایش یافت و 1209.97 دلار فروخته شد. این فلز گران بها روز گذشته تا کمترین قیمت از 5 ژانویه برابر با 1190.91 دلار نیز پایین آمده بود.

هوآی لی تحلیلگر بازار طلا معتقد است که 1230 دلار سطح مقاومتی اولیه برای طلا خواهد بود اما پیش‌بینی می‌کند، که این فلز گران‌بها در سال جاری حداقل قیمت 1100 دلار را تجربه کند.

بانک میزوهو در یادداشتی نوشت، روی هم رفته، فدرال رزرو هنوز امسال در مسیر افزایش سیاست افزایش نرخ بهره بانکی قرار دارد. ژوئن یا سپتامبر بر روی میز مانده است.

احتمالا یلن در سخنرانی امروز خود در برابر کمیته خدمات مالی کاخ سفید، موضع مشابهی همانند موضع در برابر کمیته بانکداری سنا اتخاذ می‌کند.

منبع: نویسنده: ادمین سیستم
چهارشنبه 6 اسفند 1393 ساعت 12:26
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین