خبر

سم بنکمن فرید به مقامات چینی رشوه می داده است!

سم بنکمن فرید به مقامات چینی رشوه می داده است!

سم بنکمن فرید (SBF)، مدیرعامل سابق صرافی FTX، اکنون با اتهامات جدید مقامات ایالات متحده با ۱۳ مورد کیفرخواست روبرو است. یکی از اتهامات جدید ادعا می کند که سم بنکمن فرید ۴۰ میلیون دلار به مقامات دولتی چین رشوه داده است.

اقتصادآنلاین - حسین عسکری؛ سم بنکمن فرید، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل سابق FTX، اکنون با اتهام رشوه دادن به مقامات دولتی چین روبرو است. بنکمن فرید و دیگران توافق کردند که به یک یا چند مقام خارجی در چین ارز دیجیتال بپردازند تا آنها را تحت تأثیر قرار دهند و آنها را وادار کنند تا حساب های کاربران را مسدود کنند تا به بنکمن فرید و شرکت آلامدا و دیگران در حفظ تجارتشان و کمک کنند.

 

این اولین بار نیست که در کیفرخواست سم بنکمن فرید تجدید نظر می شود.

 

 در فوریه 2023، در اتهامات کلاهبرداری سم بنکمن فرید تجدید نظر شده است. سم بنکمن فرید با اتهامات دیگری نیز مواجه است، از جمله کلاهبرداری از کمیسیون انتخابات فدرال (FEC)، کلاهبرداری از طریق فریب و تقلب در اوراق بهادار. مدیرعامل سابق صرافی FTX نسبت به این اتهامات اعتراف کرده است که بی گناه است، اما سه نفر از معاونان ارشد این شرکت به جرم خود اعتراف کرده اند و با دادستان های فدرال همکاری می کنند.

پرونده اصلاح شده نشان می دهد که مقامات چینی طبق گزارشات دو حساب متعلق به شرکت آلامدا را که گفته می شود در "دو مورد از بزرگترین صرافی های رمزارز چین" در سال 2021 نگهداری می شدند، توقیف کردند.

 بار دیگر، کیفرخواست اصلاح شده شامل هیچ متهم دیگری نمی شود و سم بنکمن فرید تنها فردی است که در این کیفرخواست وجود دارد.

با اضافه شدن اتهامات کلاهبرداری بانکی در ماه گذشته و اتهامات رشوه جدید، سم بنکمن فرید اکنون با 13 اتهام از سوی وزارت دادگستری نیویورک مواجه است. او همچنین با شکایت هایی از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) و کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) مواجه است.

منبع:
چهارشنبه 9 فروردین 1402 ساعت 17:46
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین