خبر

تقاضای طلا در بلندمدت همچنان بالاست

تقاضای طلا در بلندمدت همچنان بالاست

به دلیل بروز عواملی همچون تقویت دلار آمریکا، عدم تغییر بازدهی خزانه‌داری و تمایل سرمایه‌گذاران به دارایی‌های پرریسک‌تر، معاملات آتی طلا با کاهش روبرو شد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از اینوستینگ، معاملات آتی طلا در روز دوشنبه، در نتیجه‌ی افزایش ارزش دلار آمریکا، بازدهی پایدار خزانه‌داری آمریکا و تمایل به سرمایه‌گذاری‌های پرریسک‌تر کاهش یافت. این کاهش پس از آن رخ داد که طلا در هفته‌ی گذشته به دلیل نگرانی‌ها در مورد صنعت بانکداری، به اوج چند ساله‌ی خود یعنی بیش از 2000 دلار رسید.

معاملات آتی طلای کامکس در حال حاضر با قیمت 1994.00 دلار معامله می‌شود که نشان‌دهنده‌ی کاهش 7.70 دلاری یا 0.38- درصدی است. به طور مشابه، هر اونس طلا با 18.55 دلار یا 0.93- درصد کاهش یافت و در سطح 1972.82 دلار معامله شد. 

با وجود کاهش اخیر بهای طلا، انتظار می‌رود نگرانی‌ها در مورد کمبود سرمایه‌ی بانک‌های ایالات متحده همچنان از قیمت‌ها حمایت کند. در حالی که بازار یک نرخ بهره‌ی تقریبأ ثابت را در نشست ماه مه فدرال رزرو در نظر گرفته است، طلا احتمالاً از پشتوانه‌ی مستمر تحولات کلان اقتصادی مهم برخوردار خواهد شد.

اگرچه نرخ‌های بهره بالاتر معمولاً سرمایه‌گذاری در شمش‌های بدون بازده را منع می‌کند، نگرانی‌های بلندمدت در مورد ثبات بخش بانکی و پیامدهای اقتصادی بالقوه ممکن است افزایش تقاضا برای طلا به عنوان یک دارایی امن را تداوم بخشد.

آنچه مسلم است سرمایه‌گذارانی که در زمان عدم اطمینان اقتصادی و نوسانات بازار به دنبال یک پناهگاه امن هستند، احتمالأ طلا را جذاب می‌دانند. قیمت طلا در کوتاه‌مدت ممکن است به دلیل قوی‌بودن دلار آمریکا، بازدهی غیرمتغیر خزانه‌داری آمریکا و ترجیح دارایی‌های با ریسک بالاتر ناپایدار باشد، اما انتظار می‌رود تقاضا برای طلا در بلندمدت همچنان قوی باقی بماند.

نمودار قیمت طلا

نویسنده: معصومه دانش
دوشنبه 7 فروردین 1402 ساعت 13:58
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین