خبر

پوند در کانال مقاومتی

پوند در کانال مقاومتی

مدت زمان زیادی است که پوند در کانال نزولی قرار گیرد. با در نظر گرفتن فاکتور زمان، روند نزولی کلی باید ادامه یابد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از وب‌سایت «اف ایکس امپایر»، پوند انگلیس در این هفته با مقاومت شدیدی مواجه شد، زیرا همچنان شاهد بهبودی استرلینگ هستیم.

تحلیل تکنیکال هفتگی پوند انگلیس در مقابل دلار آمریکا (GBP/USD)
با نگاهی به این نمودار می‌بینید که مدتی است در یک روند نزولی بزرگ بوده‌ایم و البته تغییری نکرده است. به نظر می رسد که این روند نزولی با توجه به شرایط بازار ادامه یابد. اما با خارج شدن بازار از کنترل، لازم شد که یک روند اصلاحی صورت گیرد. همانطور که گفته شد، من فکر می کنم که نشانه های فرسودگی (exhaustion) ظاهر خواهد شد، و فرصت لازم برای این کار وجود دارد. 1.15 همچنان کانالی است که کشش قیمت ها به سوی آن است، اما به طور کلی، من معتقدم که این وضعیتی است که در آن شما همچنان شاهد نوسانات زیادی هستید و این در کل به معنای قیمت های پایین تر است.

بانک انگلستان کار زیادی در پیش دارد، چرا که تورم کماکان یک مسئله اساسی است و تنها راه مقابله با آن افزایش نرخ بهره است. که این به خودی در نهایت باعث کاهش رشد اقتصادی این کشور خواهد شد. یکی دیگر از مسائل پیش رو بحران تامین انرژی برای زمستان امسال است، که به نظر می رسد مشکل ساز شود. همگی این موارد دست به دست هم داده و در نهایت یک تصویر نسبتا نزولی از پوند بریتانیا به دست می‌دهند.

دلار آمریکا توسط بانک مرکزی ایالات متحده (فدرال رزرو) که یک سیاست تهاجمی را در پیش گرفته است حمایت می‌شود. این موضوعی است که هفته آینده کانون توجهات خواهد شد. باید دید که آیا جروم پاول (رئیس فدرال رزرو) کماکان به قصد مبارزه با تورم، نرخ بهره 75 واحدی را اعمال می‌کند یا خیر؟!

در حالی که اعلام افزایش نرخ بهره 75 واحدی منطقی‌ترین گزینه است، واقعیت این است که بیشتر مردم به آنچه بیانیه می‌گوید توجه زیادی دارند. اگر تهاجمی به نظر برسد، تقریباً مطمئناً دلار آمریکا را در برابر همه ارزها بالاتر خواهد برد، به ویژه پوند انگلیس که البته آنقدر مشکلات ریز و درشت دارد که در نهایت صعود آن در کوتاه مدت بسیار دشوار خواهد شد.

نمودار پوند دلار

نویسنده: گروه تولید محتوا
شنبه 7 آبان 1401 ساعت 15:20
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین