خبر

تحلیل یورو/دلار آمریکا؛ 2 آبان

تحلیل یورو/دلار آمریکا؛ 2 آبان

انتظار می‌رود EURUSD در کوتاه‌مدت، روند صعودی خود را متوقف کند. در میان‌مدت، اگر بازار صعود بالاتر از سطح برابری را تأیید کند، خریداران وارد بازار می شوند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از وب‌سایت «اینوستینگ»، جفت ارز یورو/دلار آمریکا (EUR/USD) در حال حاضر در محدوده «میانگین متحرک ساده 50 روزه» (SMA 50) قرار دارد که نزدیک سطح 0.9900 می باشد. اندیکاتور مکدی (MACD) بالاتر از خطوط ماشه (تریگر به لحاظ لغوی به معنی ماشه است. اما در تحلیل تکنیکال و معاملات به نقاط یا سطوحی اطلاق می شود که ما براساس روش تحلیل یا استراتژی معاملاتی خود، در آن محدوده ها اقدام به ورود یا خروج از بازار می کنیم.) و صفر خود در ناحیه منفی متوقف شده است. در حالی که «شاخص قدرت نسبی» (RSI) کمی پایین‌تر از سطح 50 حرکت می کند که این به نوبه خود تایید کننده حرکت نزولی اخیر است.

یک عقب نشینی ممکن است با حمایت فوری در اطراف «میانگین متحرک ساده 20 روزه» (SMA 20) در 0.9785 مواجه شود. در حالی که خرس ها(سرمایه گذاران امیدوار به کاهش قیمت ها)  سعی می کنند بر سد 0.9630 غلبه کنند. در صورت عقب نشینی قیمت در زیر آن سطح، پایین ترین سطح 20 ساله 0.9530 و خط بازگشت کانال شیب دار نزولی بلندمدت در اطراف سطح 0.9335 ممکن است مورد گمانه زنی قرار گیرند.

در سناریوی صعودی، این جفت می تواند بالاتر از «میانگین متحرک ساده 50 روزه» (SMA 50) قرار گیرد. تا مقاومت قوی تری را در اطراف سطح برابری به چالش بکشد. منطقه 1.0200 و منطقه 1.0355 برجسته ترین سطوح قبل از SMA 200 روزه هستند.

در همین حال، در چشم انداز میان مدت، به نظر می رسد وضعیت جالب تر می شود زیرا SMA 50 روزه نیز به عنوان مقاومت قوی عمل می کند.

به طور خلاصه، انتظار می‌رود EURUSD در کوتاه‌مدت، روند صعودی خود را متوقف کند، در حالی که در میان‌مدت، اگر بازار حرکت صعودی به بالاتر از سطح برابری را تأیید کند، به احتمال زیاد خریداران وارد بازار می شوند.

نمودار یورو دلار

نویسنده: گروه تولید محتوا
دوشنبه 2 آبان 1401 ساعت 15:17
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین