خبر

بازگشت نهنگ‌ها به بازار بیت‌کوین

بازگشت نهنگ‌ها به بازار بیت‌کوین

داده‌های موسسه سانتیمنت علائمی را از انباشت بیت کوین توسط نهنگ‌ها نشان می‌دهند. آن‌ها از 27 سپتامبر (5 مهر) 46,173 بیت کوین را وارد کیف پول‌شان کرده‌‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین ادیشن، داده‌های موسسه‌ی تحلیل بلاک چین سانتیمنت نشان می‌دهند، نهنگ‌های بازار کریپتو شروع به انباشت مداوم بیت کوین (BTC) کرده‌اند. بر اساس این داده‌ها، آدرس‌های مربوط به کیف‌های پول بیت کوین که دارای 100 تا 10 هزار بیت‌کوین هستند، از 27 سپتامبر (سه‌شنبه، 5 مهر) مجموعا 46,173 بیت کوین را به موجودی خود اضافه کرده‌اند.

انباشت بیت کوین توسط نهنگ‌ها

میزان انباشت تتر (USDT) توسط نهنگ‌ها از ابتدای آگوست سال جاری تا اواخر سپتامبر در حال افزایش بوده و میزان انباشت بیت‌کوین (BTC) توسط آن‌ها در مدت مشابه در حال کاهش بوده است. ولی ظاهرا این روند در هفته‌ی گذشته معکوس شده است؛ زیرا میزان انباشت بیت کوین (BTC) توسط نهنگ‌ها در حال افزایش و میزان انباشت تتر (USDT) توسط آن‌ها در حال کاهش بوده است.

نهنگ‌ها به احتمال زیاد به این دلیل موجودی تتر (USDT) خود را افزایش دادند که بتوانند قیمت بیت کوین (BTC) را بالاتر ببرند؛ این کار متعاقبا در طولانی مدت بر چرخه‌ی بازار ارزهای دیجیتال تاثیر گذاشته و باعث ایجاد تغییراتی در آن می‌شود. البته، تغییرات ناشی از تحرکات نهنگ‌ها - در افزایش میزان خرید بیت کوین و کاهش خرید تتر - بر شرایط کلی بازار کریپتو احتمالا تصادفی بوده باشند، زیرا اکتبر معمولا ماه خوبی برای بازار ارزهای دیجیتال بوده است.

به نظر می‌رسد نهنگ‌ها، در حال حاضر، تلاش می‌کنند قیمت بیت کوین را افزایش دهند؛ افزایش قیمت بیت کوین مستقیما بر سایر بخش‌های بازار کریپتو نیز تاثیرگذار خواهد بود.پادشاه ارزهای دیجیتال در لحظه‌ی نگارش این مطلب - در حوالی ساعت 13:00 روز چهارشنبه 13 مهر - با قیمت 20,140 دلار معامله می‌شود. قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته 2.84 درصد افزایش یافته بود.

نمودار قیمت بیت کوین

به علاوه، از هفته‌ی گذشته که روند انباشت بیت کوین توسط نهنگ‌ها آغاز شده است، قیمت این ارز دیجیتال نیز بالاتر رفته. قیمت بیت کوین از هفته‌ی گذشته تاکنون 7.39 درصد افزایش یافته است.

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
چهارشنبه 13 مهر 1401 ساعت 13:08
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین