خبر

آیا طوفان بر تقاضای گاز اثر خواهد گذاشت؟

آیا طوفان بر تقاضای گاز اثر خواهد گذاشت؟

در حال حاضر طوفان ها به عنوان رویدادهای کاهش تقاضا در نظر گرفته می شوند.گاز طبیعی آتی می‌تواند شاهد حرکت هفتگی از 7.407 دلار در سمت بالا به 5.858 دلار شود.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از وب‌سایت «اینوستینگ» با تجزیه و تحلیل معاملات آتی گاز طبیعی در هفته گذشته، مشخص شد که گاوها (سرمایه‌گذاران امیدوار به افزایش قیمت‌ها) سعی کردند پس از معامله گاز طبیعی در محدوده 7.37 دلار در اوایل هفته گذشته، از بالاترین قیمت روز چهارشنبه در 8.123 دلار عقب‌نشینی کنند.

آخرین خبرهای مربوط به موجودی گاز طبیعی در روز پنجشنبه گذشته، حاکی از افزایش ذخایر است که در نهایت احساسات نزولی را به سمت کاهش قیمت‌های گاز طبیعی آتی سوق داد. و باعث شد قیمت‌ها که در سطح 6.860 قرار داشتند، قبل از بسته شدن باز به 6.741 برسند. 
روز جمعه طوفان گرمسیری هرمین تا ساعت 5 بعد از ظهر شکل گرفت. در آخرین توصیه این مرکز آمده است که هرمین با سرعت 10 مایل در ساعت از سمت شمال - شمال غربی با حداکثر بادهای پایدار 40 مایل در ساعت حرکت می کند.هرمین می‌تواند تا روز شنبه تقویت شود، اما انتظار می‌رود که از روز یکشنبه ضعیف شود و اوایل هفته آینده، ساعت 8 بعد از ظهر، از بین برود. 

در ساعت 8 بعد از ظهر، مرکز ملی طوفان گفت که طوفانی که انتظار می رود تبدیل به ایان شود، با سرعت 15 مایل در ساعت به سمت غرب به شمال غربی حرکت می کند. 410 مایلی شرق-جنوب شرقی کینگستون جامائیکا و 720 مایلی شرقی-جنوب شرقی گراند کیمن بود.

بدون شک، این تغییر ناگهانی آب و هوا می‌تواند تقاضا را پایین نگه دارد. متخصص مرکز ملی طوفان، روز جمعه گفت که هنوز پیش بینی ها قطعی نبوده و به بازه زمانی 4 تا 5 روزه برای رسیدن به قطعیت نیاز است. 

نمودار ماهیانه گاز طبیعی

 نمودار ماهانه آتی گاز طبیعی

از نظر فنی، در نمودار ماهانه، معاملات آتی دارای حمایت خرید قوی زیر «میانگین متحرک جابه جا شده » (9 DMA) بوده و، در حال حاضر در 6.821 دلار، قبل از بسته شدن هفته در 6.841 دلار بود.

نمودار هفتگی گاز طبیعی

نمودار هفتگی آتی گاز طبیعی 
در نمودار هفتگی، دیده می شود که معاملات آتی پس از رسیدن به یک پیک فصلی در 10.005 دلار در 23 آگوست، 5 هفته مستمر روند کاهشی داشته است. و در حال حاضر کمتر از «میانگین متحرک 26 روزه» (26 DMA)، در 7.630 دلار معامله می شود که نشان دهنده این است که روند کاهشی شروع شده در هفته پیش رو ادامه خواهد داشت. 

نمودار روزانه گاز طبیعی

نمودار روزانه آتی گاز طبیعی

در نمودار روزانه، معاملات آتی به دلیل معامله در سطوح بسیار پایین تر از انتهای پایینی «ابرهای ایچیموکو» (Ichimoku Clouds) پس از تشکیل الگوی تقاطع نزولی (bearish crossover) در 6 سپتامبر، ضعف شدیدی را نشان می دهند.

از سوی دیگر، در حال حاضر طوفان ها به عنوان رویدادهای کاهش تقاضا در نظر گرفته می شوند. هر چند در این موقع از سال، عدم قطعیت فزاینده ای در مورد طوفان ها وجود دارد. آنچه مسلم است گاز طبیعی آتی، می تواند هفته آینده را با یک شکاف بزرگ قیمتی شروع کند. درست مانند اتفاقی که سال 2005 و با بروز طوفان های بزرگ کاترینا و ریتا رخ داد، چرا که این دو طوفان باعث شدند بسیاری از سکوهای تولید دریایی از بین بروند. یکی از این موارد خلیج مکزیک بود که به تنهایی در حدود  2 میلیارد فوت مکعب در روز (bcf/day) تولید داشت. بنابراین میزان تقاضا و قیمت تا حدود زیادی بسته به اندازه و شدت طوفان دارد، البته در صورتی که شهرهای بزرگ ساحلی را هدف قرار دهد.

در نهایت، نتیجه می‌گیرم که اگر هفته پیش رو با ایجاد شکاف بزرگ در میزان تقاضا شروع شود، گاز طبیعی آتی می‌تواند شاهد حرکت هفتگی از 7.407 دلار در سمت بالا به 5.858 دلار در سمت پایین باشد.

نویسنده: گروه تولید محتوا
دوشنبه 4 مهر 1401 ساعت 11:39
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین