خبر

بررسی و تحلیل تکنیکال بازارهای نفت خام

بررسی و تحلیل تکنیکال بازارهای نفت خام

بازار نفت خام در طی هفته گذشته شاهد یک روند نزولی بوده‌اند، به طوری که نفت وست تگزاس به زیر 80 دلار رسید، و نفت برنت نیز در سطح زیر 88 دلار معامله گردید.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از وب‌سایت «اف‌ایکس امپایر»، بازارهای نفت خام این هفته بسیار منفی بودند و در روز جمعه سطوح حمایتی بسیار مهم و کلیدی را از دست دادند. 

تحلیل تکنیکال هفتگی«نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت» (WTI)

بازارهای «نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت» (WTI)، در طی جلسه معاملاتی یک هفته گذشته و به خصوص روز جمعه به شدت کاهشی بودند. ما سطح مقاومتی 80 دلار را در هم شکسته و از آن عبور کردیم، سطحی با اهمیت روانی فوق العاده در بین معامله‌کنندگان. این سطح البته از توجهات فوق‌العاده‌ای هم برخوردار بوده است، چرا که سطحی است که در آن آمریکایی‌ها به جهت پر کردن ذخایر استراتژیک نفت خام اقدام به خرید و ورود به بازار می‌کنند. به یاد داشته باشید که آنها به سطحی رسیده‌اند که از ابتدای 1970 مشاهده نشده است، بنابراین قطعا یکی از خریداران موجود در بازار خواهند بود. با این وجود و با ادامه نگرانی‌های مربوط به اقتصاد جهانی، چنین استنباط می‌شود که تقاضای نفت موجود در بازارهای جهانی واقعی نیست. من کماکان به رالی‌های کوتاه مدت علاقمند هستم و فکر می‌کنم که «نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت» (WTI) می‌تواند تا سطح 75 دلار نیز کاهش یابد، البته در طی چند هفته آینده.

نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت

تحلیل تکنیکال هفتگی نفت خام برنت 

نفت خام برنت هم شرایطی مشابه با «نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت» (WTI) داشته و به تازگی مقاومت اصلی خود را در سطح 88 دلار از دست داده است. سطح 88 دلار تا مدتها یکی از سطوح کلیدی و دارای اهمیت بود، اما دیده شد که در روز جمعه شکسته شد تا سطح هدف بعدی در 85 دلار هدف قرار گیرد. در صورت شکسته شدن مقاومت در سطح 85 دلار، به سمت سطح بعدی در 80 دلار حرکت خواهیم کرد. از این نقطه به بعد من فکر می کنم که ما شاهد وضعیتی خواهیم بود که در آن، فروشندگان در هر موقعیت و فرصت ایجاد شده ممکن است سریعا به بازار وارد شوند. چرا که بسیاری از افراد به دنبال به دست آوردن موقعیت‌های بزرگ‌تر  در کف هستند تا وارد بازار شوند. 

تا زمانی که اقتصاد جهانی تقویت نشده‌است، تصور اینکه چرا باید در دارایی چون نفت خام برنت سرمایه‌گذاری صورت گیرد، دشوار است. به این معنی که از ریسک بالایی برخوردار خواهد‌بود. با این حال، فکر می‌کنم که شاهد یک سری جهش‌های لحظه‌ای و گاه به گاه خواهیم بود که در نهایت به یک سری فرصت فروش دیگر تبدیل خواهند شد. 

نویسنده: گروه تولید محتوا
شنبه 2 مهر 1401 ساعت 17:36
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین