خبر

ریسک‌گریزی به ضرر طلا

ریسک‌گریزی به ضرر طلا

در حالی که به دلیل ریسک‌گریزی، دلار آمریکا از سایر رقبای خود پیشی گرفت، طلا روز دوشنبه به پائین‌ترین حد یک هفته‌ای خود رسید.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، در حالی که ریسک‌گریزی به نفع ارز آمریکایی در برابر همه رقبای اصلی خود بوده است، طلا روز دوشنبه به پایین‌ترین حد یک هفته‌ای 1772.91 دلار در هر اونس سقوط کرد. XAU/USD پس از افتتاحیه ایالات متحده موفق شد جهش کند، زیرا وال استریت علیرغم حال و هوای ناامیدکننده حاکم بر بازار در محدوده‌ی مثبت باز شد. داده‌های نرم‌تر از حد انتظار چین که در ابتدای روز منتشر شد، با بازگشت تمرکز به یک شکست اقتصادی بالقوه، ریسک‌گریزی را تحریک کرد.

در همین حال، چین پس از دیدار هیئت جدیدی از قانونگذاران آمریکایی با رئیس جمهور تایوان، تسای اینگ ون، از برگزاری رزمایش‌های بیشتری در اطراف تایوان خبر داد. در عین حال، اتحادیه اروپا در حال کار بر روی توافق هسته‌ای با ایران است که انتظار می‌رود ایران تا پایان روز به آن پاسخ دهد.

چشم‌انداز فنی کوتاه‌مدت قیمت طلا

نمودار فنی کوتاه‌مدت طلا
XAU/USD حدود 1780 دلار در هر اونس تروی معامله می‌شود و بیشتر زیان روزانه خود را حفظ می‌کند. نمودار روزانه به اسلایدهای بیشتر اشاره دارد، اگرچه خوانش‌های فنی ادامه نزولی را تأیید نمی‌کنند. این فلز بالاتر از SMA صعودی 20 معامله می‌شود در حالی که با عبور کوتاه‌تر از زیر SMA طولانی‌تر، زیر 100 و 200 SMA معامله شد. در این میان شاخص‌های فنی کاهش یافتند اما در سطوح مثبت باقی ماندند.

در کوتاه‌مدت و بر اساس نمودار 4 ساعته، فشار نزولی کاهش یافت، اما ریسک به سمت نزول منحرف شد. این جفت به زیر SMA-20 نزولی خفیف شکسته شده، اگرچه هنوز بالاتر از مدل‌های طولانی‌تر در حال توسعه است. در این میان، شاخص‌های فنی در سطوح منفی باقی می‌مانند و فاقد قدرت جهت‌دهی واضح هستند.

سطوح پشتیبانی: 1,769.00 1,754.30 1,742.50

سطوح مقاومت: 1,792.30 1,803.10 1,816.60

نویسنده: معصومه دانش
سه شنبه 25 مرداد 1401 ساعت 09:44
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین