خبر

معامله‌گران طلا بدانند

معامله‌گران طلا بدانند

با قوی‌تر شدن دلار آمریکا در جلسات آسیایی، قیمت طلا به 1795 دلار رسید.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، قیمت طلا (XAU/USD) به پایین‌ترین حد خود نزدیک به 1795 دلار رسید، زیرا دلار آمریکا قوی‌تر روز دوشنبه در جلسه آسیایی بر دارایی کلیدی تأثیر گذاشت. با این حال، اخیرأ احساسات مخاطره‌آمیز و کاتالیزورهای چین به حال و هوای محتاطانه بازار قبل از جلسه کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) در این هفته می پیوندند تا دلار آمریکا را تقویت کنند.

شاخص دلار آمریکا (DXY) در حدود 105.75 کاهش یافت زیرا موج ریسک‌گریزی زیربنای تقاضای پناهگاه امن ​​دلار است. همچنین مقاومت سیاستگذاران فدرال رزرو در تمجید از تورم ملایم اخیر و همچنین ترس‌های اقتصادی ناشی از چین و اروپا، ثابت نگه داشتن دلار آمریکا است.


اخیراً، میزان خرده‌فروشی چین در ماه جولای به 2.7 درصد در سال در مقایسه با 5.0 درصد مورد انتظار و 3.1 درصد قبل کاهش یافت، در حالی که تولید صنعتی (IP) از 3.9 درصد قبل و 4.6 درصد پیش‌بینی‌های بازار به 3.8 درصد در طول ماه اعلام شده کاهش یافت. در هفته گذشته، اعداد تورم چین در ماه جولای نیز کاهش یافت که به نوبه خود بانک خلق چین (PBOC) را مجبور کرد تا نرخ تسهیلات وام میان‌مدت یک ساله (MLF) را 10 واحد پایه (bps) کاهش دهد. وضعیت چین به عنوان بزرگترین کاربر کالا در جهان، قیمت‌های XAU/USD را مستعد اخبار پیرامون کشور اژدها می‌کند.

نگرانی‌های اقتصادی در اروپا نیز در میان کاهش شدید صادرات انرژی روسیه به قاره کهن پس از تحریم مسکو وجود دارد.

نگرانی اقتصادی

در آخر هفته، اخباری مبنی بر سفر بسیاری از قانونگذاران آمریکایی به تایوان پس از سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان، به نظر می‌رسید که نگرانی‌ها از تنش بین آمریکا و چین را افزایش داده است که به نوبه خود بر قیمت طلا تأثیر گذاشته است.

برعکس، اخبار حاکی از آن است که ملاقات احتمالی جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده و شی جین پینگ، همتای چینی او، همانطور که توسط وال استریت ژورنال (WSJ) نشان داده شده است، می‌تواند به نفع روحیه ریسک‌پذیر باشد. همچنین عناوین حاکی از بهبود شرایط کرونا در مرکز مالی چین، شانگهای، برای خلق و خوی مثبت بودند.

در جاهای دیگر، چاپ‌های نرم‌تر شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده (CPI) و شاخص قیمت تولید‌کنندگان (PPI) توانستند ترس‌های تورمی بازار را کاهش دهند. با این وجود، توماس بارکین، رئیس بانک فدرال رزرو ریچموند (فدرال رزرو) روز جمعه گفت که می‌خواهد نرخ بهره را بیشتر افزایش دهد تا تورم را تحت کنترل درآورد. بارکین به سی‌ان‌بی‌سی گفت: «من می‌خواهم دوره‌ای از تورم پایدار را تحت کنترل ببینم، و تا زمانی که این کار را انجام ندهیم، فکر می‌کنم فقط باید نرخ‌ها را به قلمروی محدودکننده منتقل کنیم».

با به تصویر کشیدن این وضعیت، بازدهی خزانه‌داری 10 ساله ایالات متحده پس از ثبت ضررهای هفتگی تا پایان روز جمعه در حدود 2.83 تحت فشار باقی می‌ماند. علاوه بر این، S&P 500 Futures، زیان روزانه 0.25% را چاپ می‌کند در حالی که Nikkei 225 ژاپن 2.65% در روز در زمان چاپ افزایش می‌یابد. شایان ذکر است که وال استریت در روز جمعه افزایش یافت.

معامله‌گران طلا با ردیابی کاتالیزورهای ریسک پیش از این، ممکن است منتظر صورتجلسه روز چهارشنبه فدرال رزرو برای دستورالعمل‌های واضح‌تر باشند. با این حال، شاخص تولید امروز NY Empire State برای ماه اوت، که انتظار می‌رفت 8.5 در مقابل 1.1 قبل باشد، ممکن است مسیرهای فوری را ارائه دهد.

معامله‌گران طلا

تحلیل تکنیکال

قیمت طلا بیشترین ضرر روزانه را در بیش از یک هفته به ثبت می‌رساند، زیرا نسبت به اصلاح فیبوناچی 61.8 درصدی رکود ژوئن تا ژوئیه معکوس شده است. گفته می‌شود، عقب‌نشینی RSI (14) همچنین به نفع آخرین ضعف XAU/USD است.

با این حال، حرکت عقب نشینی، قبل از هدایت فروشندگان طلا به سمت خط مقاومت قبلی از 16 ژوئن، نزدیک به 1760 دلار در زمان انتشار، نیاز به اعتبارسنجی از سطح 50-SMA در اطراف 1784 دلار دارد.

با این حال، باید توجه داشت که همگرایی سطح 200-SMA و 38.2 درصد اصلاحی فیبوناچی، نزدیک به 1754 دلار، برای فروشندگان فلز پس از آن یک مهره سخت به نظر می‌رسد.

از طرف دیگر، افزایش صعودی نسبت طلایی 61.8 درصد، نزدیک به 1805 دلار، ممکن است برای افزایش قیمت XAU/USD بالاتر نباشد زیرا خط مقاومت دو هفته‌ای نزدیک به 1811 دلار به عنوان یک فیلتر اضافی به سمت شمال عمل می‌کند.

طلا: نمودار چهار ساعته

نمودار 4 ساعته قیمت طلا

نویسنده: معصومه دانش
دوشنبه 24 مرداد 1401 ساعت 10:11
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین