خبر

آیا طلا از مرز 1800 گذر خواهد کرد؟

آیا طلا از مرز 1800 گذر خواهد کرد؟

در حالی که احساس ریسک‌گریزی باعث احیای جذابیت امن دلار شد، قیمت طلا امروز به رقم روز جمعه 1800 دلار بر می‌گردد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، با بازگشت قیمت‌ها در آغاز هفته، قیمت طلا در حال بازگشت به بالای 1800 دلار روز جمعه است. به نظر می‌رسد خریداران فاقد شتاب صعودی هستند، زیرا احساسات مخاطره‌آمیز باعث احیای جذابیت امن دلار آمریکا می‌شود. داده‌های خرده‌فروشی، تولید صنعتی و سرمایه‌گذاری دارایی‌های ثابت ژوئیه چین انتظارات بازار را نادیده گرفت و موجی از ریسک‌گریزی را برانگیخت. علاوه بر این، کاهش غیرمنتظره نرخ بهره توسط بانک خلق چین (PBOC) نیز سرمایه‌گذاران را دچار نگرانی کرد، زیرا روند بهبود اقتصادی چین ضعیف شده است. بازگشت گسترده دلار فشار نزولی جدیدی را بر شمش با قیمت دلار، اعمال می‌کند. در میان جریان‌های بدون ریسک، تقاضا برای اوراق قرضه دولتی دوباره افزایش می‌یابد و بازدهی خزانه‌داری را پایین می‌آورد، اگرچه این فلز درخشان نمی‌تواند از کاهش بازدهی سرمایه‌گذاری کند. معامله‌گران همچنین محتاط هستند، زیرا به ارزیابی شرط‌بندی فدرال رزرو در ماه آینده به دنبال داده‌های ضعیف‌تر از تورم ایالات متحده ادامه می‌دهند، در حالی که تنش‌های آمریکا و چین بر سر تایوان نیز از دلار حمایت می‌کند.

دلار و طلا
در روز جمعه، XAU/USD با وجود افزایش موازی دلار و همچنین بازدهی، 1804 دلار افزایش یافت و یک بسته هفتگی بالاتر از مرز 1800 دلار را تحویل داد. پس از برآورد اولیه شاخص احساسات مصرف‌کننده UoM در ماه اوت به بالاترین سطح سه ماهه 3.6 واحدی رسید و از 51.5 در ژوئیه به 55.1 رسید. در همین حال، شاخص انتظارات تورمی اولیه از 5.2 درصد به 5 درصد در ماه جولای کاهش یافت. بازدهی خزانه‌داری نیز جهش کرد، زیرا چشم‌انداز کاهش تورم ایالات متحده باعث افزایش ریسک در وال استریت شد.

با نگاه به آینده، ریسک اصلی رویداد این هفته، صورتجلسه ژوئیه فدرال رزرو است که در روز چهارشنبه منتشر خواهد شد. این صورتجلسه نشانه‌هایی در مورد مسیر انقباض فدرال رزرو، با احتمال 55 درصدی قیمت بازار برای افزایش 50 واحدی نرخ بهره در ماه سپتامبر ارائه می‌دهد، در حالی که نرخ افزایش 75 واحدی در ثانیه در حال حاضر 45 درصد است. قبل از دقایق FOMC، داده‌های خرده‌فروشی ایالات متحده از نزدیک مورد بررسی قرار خواهد گرفت. در میان فقدان رویدادهای اقتصادی درجه اول ایالات متحده در این دوشنبه، احساسات فدرال رزرو و ارزش دلار همچنان محرک اصلی فلز گرانبها خواهد بود.

چشم‌انداز فنی قیمت طلا: نمودار روزانه

نمودار روزانه قیمت طلا
از نظر فنی، قیمت طلا به زیر 1800 دلار بازگشت و به سمت میانگین متحرک روزانه 50 نزولی (DMA) در 1782 دلار کاهش یافت.

بسته شدن روزانه کمتر از دومی برای جبران شتاب بهبود اخیر بسیار مهم است. سپس خرس‌ها به ​​دنبال رقم گرد 1770 دلاری خواهند بود که در زیر آن 21-DMA با قیمت 1756 دلار آزمایش خواهد شد.

تقاطع خرسی 100 و 200-DMA همچنان در بازی باقی می‌ماند در حالی که شاخص قدرت نسبی 14 روزه (RSI) به سمت جنوب می‌چرخد و هنوز بالاتر از خط وسط است.

در روند صعودی، یک تلاش قوی دیگر به بالای 1800 دلار، بالاترین قیمت ماهانه 1808 دلار را بررسی خواهد کرد، که بالاتر از آن فرصت‌های خرید جدیدی پدیدار خواهد شد.

توقف بعدی برای گاوها در بالاترین قیمت 5 ژوئیه در 1812 دلار در صورت تداوم روند صعودی در روزهای آینده مشاهده می‌شود.

نویسنده: معصومه دانش
دوشنبه 24 مرداد 1401 ساعت 09:35
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین