خبر

زیان 1.1 میلیارد دلاری کوین‌بیس در سه ماهه دوم سال

زیان 1.1 میلیارد دلاری کوین‌بیس در سه ماهه دوم سال

شرکت کوین بیس بزرگ‌ترین زیان خالص سه ماهه‌ی خود را از زمان عرضه در بازار بورس نزدک در آوریل 2021 تجربه کرد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین تلگراف، کوین بیس، یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال دنیا، رکود شدید در بازار کریپتو را یکی از دلایل اصلی زیان خالص 1.1 میلیارد دلاری این شرکت در سه ماهه‌ی دوم سال 2022 عنوان کرده است؛ این شرکت، هم‌چنین، شاهد کاهش حجم معاملات و درآمد حاصل از معاملات نیز بوده است.

این دومین سه ماهه‌ی متوالی است که کوین بیس با زیان مواجه می‌شود؛ هم‌چنین، این بزرگ‌ترین زیان شرکت از زمان عرضه‌ی آن در بازار بورس نزدک (Nasdaq) در آوریل 2021 بوده است.

شرکت کوین بیس در 9 آگوست (18 مرداد) گزارش مربوط به عملکرد سه ماهه‌ی دوم سال 2022 را منتشر کرد؛ در بخشی از این گزارش آمده است:

«رکودی که در حال حاضر گریبان‌گیر بازار کریپتو شده، بسیار سریع و آزاردهنده است و اکنون، مشتریان همان رفتارهایی را انجام می‌دهند که در بازارهای نزولی قبلی شاهد آن بوده‌ایم.»

کوین بیس سه ماهه‌ی دوم سال جاری را دشوارتر از سه ماهه‌ی نخست سال عنوان کرد؛ در طول سه ماهه‌ی دوم سال، حجم معاملات این شرکت 30 درصد و درآمد حاصل از معاملات آن نیز 35 درصد کاهش یافتند.

بر اساس این گزارش: «هر دوی این معیارها به شدت تحت تاثیر تغییر رفتار مشتریان و بازار قرار گرفته‌اند؛ تغییر رفتار مشتریان و بازار نیز ناشی از عوامل کلان اقتصادی و اعتبار ارزهای دیجیتال بوده‌اند.»

مایکل میلر، تحلیلگر شرکت مورنینگ‌استار در گزارشی به رویترز گفت: «سقوط درآمدهای حاصل از معاملات در شرکت کوین بیس ناشی از خروج گسترده‌ی کاربران از این پلتفرم نبوده است، بلکه کاربران این پلتفرم صرفا در سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال رفتار منفعلانه‌ای از خود نشان داده‌اند».

گزارش کوین بیس

بر اساس گزارش کوین بیس، درآمد این شرکت 802.6 میلیون دلار بوده است - یعنی 45.1 درصد کاهش نسبت به سه ماهه‌ی گذشته و 153.1 درصد کاهش نسبت به سه ماهه‌ی مشابه در سال قبل. به این ترتیب، زیان خالص این شرکت بالغ بر 1.1 میلیارد دلار بوده است؛ این میزان از زیان عمدتا به دلیل کاهش 446 میلیون دلاری ارزش دارایی‌های کریپتوی این شرکت در سه ماهه دوم سال بوده است.

با این حال، کوین بیس، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال در جهان، اعلام کرده است علی‌رغم بحران اقتصادی کنونی، این شرکت تمام تلاش خود را برای سازگار شدن با نوسان‌های بازار انجام می‌دهد.

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
چهارشنبه 19 مرداد 1401 ساعت 13:14
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین