خبر

آخر مس، طلا نشد!

آخر مس، طلا نشد!

قیمت طلا به دلیل تقاضای پناهگاه امن امروز ثابت ماند. در حالی که قیمت مس به دنبال کاهش تقاضای فلز صنعتی کاهش یافت.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از اینوستینگ، قیمت طلا در روز چهارشنبه ثابت بود زیرا تقاضای پناهگاه امن در آستانه انتشار آمارهای تورم کلیدی ایالات متحده افزایش یافت، در حالی که قیمت مس پس از تورم ضعیف کارخانه‌های چین که به عقب‌ماندگی تقاضا برای فلز صنعتی اشاره کرد، به شدت کاهش یافت.

در ساعت 2246 ET (0246 GMT)، قیمت لحظه‌ای طلا در حدود 1793.99 دلار در هر اونس بود، در حالی که معاملات آتی طلا 0.1 درصد کاهش یافت و به 1809.95 دلار رسید. قیمت طلا در روز سه‌شنبه افزایش یافت و به دنبال یک جلسه نوسان در وال استریت بود.

خرید فلز زرد در این هفته با پیش بینی داده‌های تورم CPI ایالات متحده که در 0830 ET در روز چهارشنبه قرار دارد، حمایت شده است. در حالی که انتظار می‌رود این رقم نسبت به ماه گذشته اندکی کاهش یافته و به نرخ سالانه 8.7 درصد در ماه جولای رسیده باشد، انتظار می‌رود همچنان تورم در بالاترین حد در 40 سال گذشته باقی بماند.

این امر، همراه با گزارش برجسته حقوق و دستمزد در ماه ژوئیه، می‌تواند راه را برای افزایش بیشتر از حد انتظار نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه آینده باز کند.

در حالی که این سناریو برای طلا منفی خواهد بود، سرمایه‌گذاران همچنین شرط می‌بندند که خطرات رکود فزاینده در سراسر جهان باعث افزایش تقاضای پناهگاه امن برای این فلز خواهد شد.

ایالات متحده دو فصل متوالی انقباض اقتصادی را به ثبت رساند، در حالی که چین به سختی از انقباض در سه ماهه دوم اجتناب کرد. منطقه یورو نیز در حال آماده‌شدن برای یک رکود بالقوه است.

داده‌های روز چهارشنبه نشان داد که تورم چین در ماه جولای کمتر از حد انتظار رشد کرده است، که نشان می‌دهد دومین اقتصاد بزرگ جهان همچنان با پیامدهای قرنطینه ناشی از کووید-19 دست و پنجه نرم می‌کند.

این قرائت - که حاکی از رکود طولانی‌مدت در فعالیت کارخانه‌های چین بود - به شدت قیمت فلزات صنعتی را کاهش داد. شاخص قیمت تولیدکننده چین در ماه جولای سالانه 4.2 درصد رشد کرد که از 6.1 درصد در ژوئن و کمتر از انتظارات 4.8 درصد کاهش یافت.

معاملات آتی مس 0.5 درصد کاهش یافت، در حالی که معاملات آتی نیکل 0.7 درصد پس از داده‌ها کاهش یافت.

با وجود باقی‌ماندن واردات فلزات به این کشور، ضعف گسترده در فعالیت کارخانه‌های چین در سال جاری بر فلزات صنعتی تأثیر گذاشته است.

نویسنده: معصومه دانش
چهارشنبه 19 مرداد 1401 ساعت 09:46
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین