خبر

طلا در جست‌وجوی پیشنهادات جدید

طلا در جست‌وجوی پیشنهادات جدید

با وجود احتمال حفظ سیاست جنگ‌طلبانه فدرال رزرو، قیمت طلا همچنان در تلاش برای جذب پیشنهاد است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، قیمت طلا همچنان در تلاش برای جذب پیشنهاد است و به نظر می‌رسد مسیر کمترین مقاومت در حال حاضر به سمت نزولی منحرف شده است. دلیل آن این است که روز جمعه، داده‌های NFP ایالات متحده تأیید کرد که اقتصاد ایالات متحده به خوبی پیش می‌رود و معامله‌گران نیازی به نگرانی در مورد فرود سخت ندارند. داده‌ها قوی، و عدد ثابت بود، و این احتمال را افزایش داده است که فدرال رزرو سیاست پولی جنگ‌طلبانه‌ای را حفظ کند و این امر مثبتی برای شاخص دلار آمریکا است. تقویت شاخص دلار باعث کاهش قیمت طلا شده است.

معامله‌گران امیدوار بودند که فدرال رزرو ابزار خود را از یک سیاست پولی فوق‌العاده بهره بالا به یک موضع تا حدودی جنگ‌طلبانه تغییر دهد. با این حال، داده‌های NFP ایالات متحده، آب سردی بر این امیدها ریخته است، زیرا فدرال رزرو به دقت این اعداد را زیر نظر دارد. بنابراین به طور کلی، هیچ داستان خوبی نمی‌تواند از یک مورد گاوی برای قیمت طلا حمایت کند.

سیاست‌گذاران فدرال رزرو که در آخر هفته صحبت می‌کردند، از افزایش بسیار بزرگ نرخ بهره حمایت کردند و اظهار داشتند که کنترل تورم همچنان قدرتمندترین دستور کار بانک مرکزی جهان است. در همین حال، اکنون توجه به داده‌های مهم تورم ایالات متحده معطوف شده است که در این چهارشنبه منتشر می‌شود، که احتمالاً می‌تواند افزایش ۷۵ واحدی نرخ بهره فدرال رزرو را در ماه آینده تقویت کند. در حال حاضر، بازارها در بحبوحه‌ی تنش‌های مداوم آمریکا و چین و درام سیاسی ایتالیا محتاط هستند. علاوه بر این، سرمایه‌گذاران خطرات مبارزه طولانی‌تر توسط بانک‌های مرکزی بزرگ جهانی برای مهار تورم را دوباره ارزیابی می‌کنند. در میان بازارهای ناآرام و درخواست‌های تهاجمی فدرال‌رزرو، دلار می‌تواند کشش صعودی خود را به دست آورد. طلای بدون بهره در آستانه انتشار تورم در ایالات متحده متضرر خواهد شد.


از نظر فنی، فلز درخشان در تلاش است تا بالاتر از SMA-50 روزه حرکت کند، که نشانه‌ای از ضعف عملکرد قیمت است. اگر شاهد حرکت قیمت بالاتر از این میانگین نباشیم، این امکان وجود دارد که مسیر کمترین مقاومت به سمت نزول منحرف شود.

نویسنده: معصومه دانش
سه شنبه 18 مرداد 1401 ساعت 14:44
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین