خبر

بیت‌کوین، نگران از نتایج نشست فدرال رزرو

بیت‌کوین، نگران از نتایج نشست فدرال رزرو

نوسان‌های پیش‌بینی‌شده دقیقا طبق انتظارات در حال وقوع هستند، و قیمت بیت‌کوین تحت تاثیر نتایج نشست فدرال رزرو به زیر 21800 دلار کاهش یافت.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین تلگراف، بیت کوین (BTC) در 25 جولای (3 مرداد)، با شروع به کار وال استریت و عملکرد نه چندان مطلوب بازارهای سهام، به زیر قیمت 22000 دلار بازگشت.

نمودار قیمت بیت کوین

بیت کوین سطوح مهمی را از دست می‌دهد

داده‌های کوین‌تلگراف مارکت پرو و تریدینگ‌ویو نشان می‌دهند، قیمت بیت کوین پس از کاهش یک شبه از سطح 23000 دلار، در یک محدوده‌ تثبیت شده است.

وضعیت فعلی بیت کوین منعکس‌کننده‌ی عملکرد نه چندان مطلوب بازارهای سهام و نگرانی این بازارها از نتیجه‌ی نشست کمیته‌ی بازار آزاد فدرال رزرو ایالات متحده در مورد نرخ بهره در 27 جولای (5 مرداد) است. تحلیلگران پیش‌تر منتظر این نوسان‌ها بودند؛ علی‌رغم افزایش علاقه‌ی خریداران به خرید بیت کوین زیر قیمت نقدی، هنوز هم می‌تواند ورق برگردد و همه چیز تغییر کند.

عمر اشرف، بنیانگذار وبسایت تحلیل بازار تریدزلا، پیش‌بینی کرده است: «هفته‌ی مهمی را برای بازار پیش رو داریم».

«بسیاری از شرکت‌های بزرگ گزارش‌های درآمدی خود را منتشر کرده‌اند و همگان منتظر نتایج نشست کمیته‌ی بازار آزاد فدرال رزرو هستند. هفته‌ی بسیار مهمی را پیش رو داریم؛‌ منظور از هفته‌ی مهم این نیست که اتفاق خاصی قرار است در بازار رخ دهد؛ این هفته ممکن است دوره‌ی حساسی برای بازارها باشد تا بتوانند اطلاعات جدید را هضم کنند و در هفته‌های بعد حرکت خود را آغاز کنند.»

در شرایطی که معامله‌گران خود را برای واکنش‌های بازار آماده می‌کنند، بیت‌کوین به سختی تلاش می‌کند میانگین‌ متحرک ۲۰۰ هفته‌ای، میانگین‌ متحرک ۵۰ روزه یا قیمت‌ واقعی خود را - به ترتیب در قیمت‌های ۲۲۷۰۰، ۲۲۲۰۰ دلار و ۲۱۸۵۰ دلار - حفظ کند؛ به همین دلیل، بیت کوین اکنون وضعیت نابسامانی دارد.

میانگین‌های متحرک 50 و 200 روزه بیت کوین

مورد آخر (قیمت واقعی) همان قیمت میانگین بیت کوین است که تنها یک هفته قبل، این ارز دیجیتال توانسته بود آن را به عنوان سطح حمایت مجددا فتح کند.

تحلیلگری با نام مستعار Root، با مقایسه‌ی رفتار قیمت واقعی بیت کوین در سال جاری با سال‌های نزولی قبلی، هشدار داد که گام بعدی بیت کوین می‌تواند یک حرکت نزولی شدید و طولانی‌مدت دیگر به زیر خط روند باشد.

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
سه شنبه 4 مرداد 1401 ساعت 10:08
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین