خبر
 

رکورد قیمت الماس های بی رنگ شکسته شد

 

 
یک الماس بزرگ، بی عیب و بسیار زیبا که از معدن معروف گُلکُنده  (شهری ویرانه در هند) بدست آمده در حراجی 21.5 میلیون دلار آمریکا بفروش رفت.
 جمعیت کم سابقه ای در مراسم حراج این الماس در یکی از هتل های معروف شهر ژنو سوئیس، حاضر بودند تا این الماس تراش خورده کم نظیر 76.02 قیراطی را بخرند. شمار قابل توجهی از ثروتمندان و کلکسیونر های جواهرات ، برای خرید این پدیده شگرف باهم به رقابت پرداختند و در نهایت  الماس دلربا به قیمت فوق العاده ، 21.5 میلیون دلار (17.2 میلیون یورو) به فروش رفت و رکورد جهانی فروش الماس بی رنگ را شکست.
این الماس توسط آلفردو مولینا که یکی از متخصصان شناخته شده جواهرات در سطح جهانی محسوب می شود، به فروش رسید، وی برای مدت 13 سال صاحب این گوهر گرانبها بود. مولینا در این باره گفت: "با اینکه هیجان زده ام ولی می توانم بگویم متعجب نیستم که الماس ژوزف آرشیدوک با چنین قیمت بالایی بفروش رسید زیرا این بزرگترین الماس بی عیب گُلکُنده است، که تاکنون برای حراج عرضه شده است ، به حق باید گفت که این الماس تراش خورده و فوق العاده ، مناسب یک ملکه است."
"من 13 سال نگهبان الماس آرشیدوک بودم ولی در واقع این الماس قسمتی از هویت و روش شناسایی من شد. میدانم این الماس برای صاحبان جدید خود در آن زیبایی، جذابیتی مرموز همراه با لذت می آورد همانگونه که برای من خوشحالی و لذت به ارمغان آورد"
حراج الماس ژوزف آرشیدوک تنها بخشی از هفت ساعت فروش الماس در این مراسم بود.مجموع رقم حاصل از این مراسم به 85 میلیون دلار رسید.
 
نویسنده: ادمین سیستم
جمعه 25 مهر 1393 ساعت 01:28
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین