خبر
 

معرفی بزرگترین الماس زرد جهان

 

الماس Cora Sun-Drop Diamond یکی از گرانبها ترین الماس شناخته شده است. این الماس زرد که دارای 110.3 قیراط (22.1 گرم ) وزن است در سال 2011 رکورد گرانبهاترین الماس زرد جهان را از آن خود کرد و به قیمت 12.4 میلیون دلار به فروش رفت.

تاریخچه
این الماس در سال 2010 در آفریقای جنوبی کشف شد و آزمایشات نشان داد قدمتی بین 1 تا 3 میلیارد سال دارد. پس از آن تا تاریخ 24 فوریه 2011 در موزه تاریخ طبیعی لندن در کنار دیگر سنگ های قیمتی از جملهالماسHope قرار گرفت و در نوامبر 2011 در شهر ژنو سوئیس برای قیمتی بیش از 10.9 میلیون به حراج گذاشته شد. این جواهر که توسط شرکت بین المللی Cora کشف و تراش داده شده بود به صورت تلفنی به وسیله فردی که نمی خواست نامش فاش شود به قیمت 12.4 میلیون دلار خریداری شد.

رنگ
براساس درجه بندی الماس زرد GIA، الماس Sun-Drop در دسته Fancy Vivid Yellow Diamond قرار می گیرد. رنگ زرد از لحاظ کمیابی بعد از قرمز، سبز، آبی و صورتی قرار دارد و کلمه Fancy تنها به الماس هایی اطلاق می شود که دارای کیفیت بسیار خوبی باشد (از هر هزار الماس تنها یک الماس دارای این کیفیت است) این الماس نه تنها زرد است بلکه زردی آن از نوع Vivid بوده که خود نادرترین رنگ بین الماس های زرد می باشد. به همین دلیل این الماس با چنین کیفیت بالا و رنگ، بسیار نادر و بسیار گرانبها است.

Cora-Sun-Drop-Diamond، الماس زردبرش
الماس Sun Drop به شکل Pear Brilliant تراش داده شده است. Suzette Gomes مدیر اجرایی شرکت Cora درباره انتخاب این نوع تراش می گوید: تراش برای نشان دادن زیبایی واقعی جواهر حیاتی است. اگر گوهر کمرنگ باشد باید برای نگاه داشتن رنگ به شکل مربعی تراش داده شود ولی اگر گوهر پررنگ باشد شما می توانید از برش گلابی مانند (Pear Brilliant) استفاده کنید. جالب است بدانید که تراش این الماس بی نظیر حدود 6 ماه زمان برده است.

گوهرشناسی و گوهرتراشی از دیرباز به عنوان یکی از کهن ترین شاخه های هنری و صنعتی مورد توجه بشر مطرح بوده است ، اگر شما به این صنعت علاقه دارید می توانید از کلاس های جواهرتراشی و جواهرشناسی شرکت آرگو استفاده کنید و اگر این حرفه را آموخته اید می توانید انواع دستگاه های گوهرشناسی و جواهرتراشی را از بین محصولات عرضه شده توسط شرکت آرگو انتخاب نمایید.
 
نویسنده: ادمین سیستم
جمعه 25 مهر 1393 ساعت 01:28
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین