خبر

قیمت بیت‌کوین تحت تاثیر اقدام تسلا کاهش یافت

قیمت بیت‌کوین تحت تاثیر اقدام تسلا کاهش یافت

پس از انتشار اخباری مبنی بر این‌که تسلا 75 درصد از دارایی بیت کوین خود را فروخته است، روند صعودی بیت کوین به سمت 24000 دلار موقتا متوقف شد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین تلگراف، قیمت بیت کوین (BTC) در حال پیشروی به اهداف بالاتر بود که ناگهان به سمت پایین بازگشت. «باد آورده را باد می‌برد؛» این داستان روند قیمت بیت کوین در 20 جولای (29 تیر) بود. بازار در روز گذشته با حرکت صعودی بیت کوین به بالای 24,300 دلار آغاز شد، ولی پس از انتشار اخباری مبنی بر این‌که تسلا در سه ماهه‌ی دوم سال جاری 75 درصد از دارایی بیت کوین خود را فروخته است، این ارز دیجیتال روز معاملاتی را با رنگ قرمز به پایان رساند. هم‌چنین، موجنگ استودیوز خالق بازی ماینکرفت تصمیم گرفت استفاده از NFT را در پلتفرم خود ممنوع کند. 

عملکرد بازار ارزهای دیجیتال در روز گذشته

ولی عامل اصلی سقوط قیمت بیت کوین در بعدازظهر روز گذشته را باید در داده‌های مربوط عملکرد سه ماهه‌ی دوم شرکت تسلا جستجو کرد؛ این داده‌ها نشان دادند، شرکت سازنده‌ی خودروهای الکتریکی 75 درصد از دارایی بیت کوین خود را فروخته است تا بتواند 963 میلیون دلار پول نقد را به ترازنامه خود اضافه کند.

مدت کوتاهی پس از انتشار اخبار تسلا، قیمت بیت کوین از بالاترین قیمت روزانه‌ی خود یعنی 24280 دلار به 22900 دلار کاهش یافت و در حدود 23500 دلار تثبیت شد.

پولبک غیرمنتظره‌ی امروز ممکن است برای معامله‌گرانی که آماده بودند پایان بازار نزولی را اعلام کنند، نشانه‌های خاصی به همراه داشته باشد.

با این‌که پولبک قیمت بیت کوین تاکنون نسبتا ملایم و اندک بوده است، برخی از آلتکوین‌ها با کاهش قیمت شدیدتری مواجه شدند؛ افزایش اخیر قیمت این آلتکوین‌ها فرصت خوبی را برای معامله‌گران ایجاد کرد تا با فروش دارایی‌های خود به سود برسند.

ارز دیجیتال پالیگان (MATIC) پس از تجربه‌ی افزایش 87 درصد ارزش خود در طول یک هفته، در روز گذشته با کاهش 11.5 درصدی روبه‌رو شد. قیمت توکن آرویو (AR) 10.84 درصد و قیمت فایل کوین (FIL) نیز 10.2 درصد کاهش یافتند.

از طرف دیگر، در میان 100 توکن برتر بازار، تنها توکن‌هایی که در روز گذشته عملکرد خوبی داشتند، استیم (STEEM) و ریف (REEF) هستند که به ترتیب سودهای جزئی 6.27 و 3.15 درصدی را ثبت کردند.

ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال اکنون به 1.035 تریلیون دلار و نرخ تسلط بیت کوین نیز به 42.7٪ رسیده است.

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
پنجشنبه 30 تیر 1401 ساعت 11:14
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین