خبر
 

سهم اروپا در بازار الماس کم خواهد شد

 

در هفته گذشته مطالعه جدیدی درباره سهم الماس اروپا توسط Bain & Company که یک شرکت مشاوره مدیریتی است انجام شد.بر اساس نتایج مطالعات این شرکت،سهم بازار الماس اروپای غربی و مرکزی، ایالات متحده آمریکا و ژاپن کاهش خواهد یافت.

نتایج مطالعه درباره صنعت جهانی الماس بر اهمیت بازارهای در حال ظهور مانند هند و چین تاکید میکند. پیش بینی ها نشان دهنده آن است که تا سال 2020 نزدیک به 50% الماس جهان از معادن دو کشور هند و چین تامین خواهد شد و معادن الماس یکی از درآمد های اصلی این کشورها خواهد بود. در پیش بینی کارشناسان ذکر شده است که تقاضا برای الماس در سطح جهان به طور متوسط سالانه 5.9% معادل با 26 میلیارد دلار آمریکا افزایش خواهد داشت و این روند تا سال 2020 به همین شکل ادامه خواهد یافت.

از سال 2008 تا کنون به رغم بحران اقتصادی جهان، این صنعت رشدی 18 درصدی را تجربه کرده است و مجموع فروش الماس و جواهرات در سال گذشته میلادی و در بازار ایالات متحده، به بیش از  71 میلیارد دلار بالغ شده است. جالب است بدانید که در کشورهای انگلستان و ایتالیا حدود نیمی از بازار طلا و جواهرات در اختیار الماس است و درباقی کشورهای اروپایی، محبوبیت این سنگ قیمتی بیش از نصف کل بازار سنگ های قیمتی و جواهرات را در بر گرفته است. جالب تر آنکه،  بر اساس نتیجه تحقیقات صورت گرفته،در سال گذشته میلادی، برای تزیین حدود 85% حلقه های نامزدی فروخته شده در دو کشور آمریکا و انگلستان، از الماس استفاده شده است. 

نویسنده: ادمین سیستم
جمعه 25 مهر 1393 ساعت 01:28
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین