خبر

نزول طلا 3 روزه شد

نزول طلا 3 روزه شد

طلا امروز سومین روز متوالی کاهش خود را طی کرد و به منطقه 1815 دلاری رسید.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز ، طلا نزول رد این هفته را از SMA بسیار مهم 200 روزه طولانی کرد و در چهارشنبه برای سومین روز متوالی کاهش یافت. این نزول قیمت‌ها را به پایین‌ترین حد در دو هفته اخیر، در حدود منطقه 1815 تا 1816 دلار در اوایل جلسه اروپا کشاند.

اظهارات جنگ‌طلبانه یک شبه جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک و مری دالی، رئیس سانفرانسیسکو، شرط‌ها را برای تشدید سیاست‌های سریع‌تر بانک مرکزی آمریکا لغو کرد. این امر به دلار آمریکا کمک کرد تا بر اساس حرکت روز قبل افزایش یابد، که به نوبه خود تقاضا برای طلای دلاری را تضعیف کرد.


با این حال، فعالان بازار بر سر نیاز به افزایش تهاجمی‌تر نرخ بهره فدرال رزرو در بحبوحه‌ی نگرانی‌های فزاینده رکود، اختلاف‌نظر دارند. این امر، همراه با نزولی تازه در بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده و جو محتاطانه رایج بازار، می‌تواند از فلز زرد غیر بازده حمایت کند و به محدود‌کردن ضررهای عمیق تر کمک کند.

معامله‌گران همچنین ممکن است از شرط‌بندی تهاجمی خودداری کنند و ترجیح دهند قبل از ریسک رویداد کلیدی در حاشیه حرکت کنند. جروم پاول، رئیس بانک مرکزی، اندرو بیلی، رئیس بانک انگلستان و کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، قرار است روز چهارشنبه در مجمع بانک مرکزی اروپا در سینترا، پرتغال سخنرانی کنند.

سرمایه‌گذاران به دنبال سرنخ‌های تازه در مورد مسیر انقباض بانک مرکزی خواهند بود که نقش کلیدی در افزایش قیمت طلا در کوتاه‌مدت خواهد داشت. جدای از این، احساس ریسک بازار گسترده‌تر، بازده اوراق قرضه ایالات متحده و پویایی قیمت دلار به تعیین مرحله بعدی حرکت جهت‌دار برای XAU/USD کمک می‌کند.

نویسنده: معصومه دانش
چهارشنبه 8 تیر 1401 ساعت 14:39
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین