خبر

سقوط قیمت طلا برای سومین روز متوالی

سقوط قیمت طلا برای سومین روز متوالی

روز گذشته، قیمت طلا برای سومین روز متوالی کاهش یافت چرا که سرمایه گذاران در انتظار انتشار داده های اقتصادی مختلف هستند و تا پیش از آن از هرگونه سرمایه گذاری خودداری می کنند.

به گزارش سایت طلا، قیمت طلا صبح امروز روند نزولی روز گذشته را ادامه داده و در محدوده ۱۸۲۰ دلار باقی مانده است. در لحظه نگارش این خبر هر اونس طلای جهانی بدون هیچ تغییری نسبت به دیروز در عدد ۱۸۲۱ دلار در حال معامله است.

کاهش محدودیت های کووید ۱۹ در چین باعث شده است تا احساسات مثبت پیرامون طلا بهبود یابد. علاوه بر این دولت ایالات متحده اعلام کرد که به زودی پاسخی به افزایش تعرفه کالاها توسط چین داده خواهد شد؛ اما با این حال عوامل نزولی همچنان بر قیمت طلا و احساسات بازار غالب هستند.

قیمت طلا

سرمایه گذاران همچنان نگران افزایش فشار های تورمی هستند و همین موضوع باعث تقویت ارزش شاخص دلار شد. این موضوع به نوبه خود به عنوان یک باد مخالف کلیدی برای طلا عمل کرده و فشار فروش طلا را افزایش می دهد.

بازار سهام نیز پس از رشد های اخیر خود در روز گذشته کاهشی عمل کرده و روز را در قلمرو قرمز به پایان رساند. با این حال بازده ده ساله برای دومین روز متوالی افزایش باقی ماند و فشار مضاعفی را به قیمت طلا وارد کرد.


تحلیل گران در شرایط فعلی پیش بینی می کنند که طلا به روند نزولی خود ادامه دهد اما در صورتی که داده های اقتصادی که در روز های انتهایی این هفته منتشر خواهد شد، با پیش بینی ها متغایر باشد، طلا شانس دوباره ای برای رشد پیدا خواهد کرد.

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید
منبع:
چهارشنبه 8 تیر 1401 ساعت 12:11
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین