خبر

طلا در کدام محدوده است؟

طلا در کدام محدوده است؟

به گفته تحلیلگران طلا هم‌اکنون وارد محدوده معاملاتی کلاسیک خود شده و اخیرا در محدوده 20 دلاری گیر کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از اینوستینگ، این روزها نه گاوها و نه خرس‌ها با طلا پیشرفت چندانی نمی‌کنند.

فلز زرد وارد یکی از محدوده‌های معاملاتی کلاسیک خود شده که طی 10 روز معاملاتی گذشته تقریباً در باند 20 دلاری گیر کرده است.

بهای معاملات آتی طلا در ماه آگوست در کامکس نیویورک 3.60 دلار یا 0.2 درصد کاهش یافت و به 1821.20 دلار در هر اونس رسید.

شاخص قرارداد آتی طلای ایالات متحده از 17 ژوئن بین 1820 تا 1840 دلار در پیچ و خم بوده است وموقعیت‌های شورت و لانگ نمی‌توانند سوزن را بر روی بادهای دوگانه افزایش فدرال رزرو و صحبت‌های رکودی که روایت را در بازارها شکل داده است حرکت دهند.

اوله هانسن، رئیس استراتژی کالا در بانک ساکسو مستقر در کپنهاگ، گفت: «کالاها به طور فزاینده‌ای توسط شبح رکود ترسیده‌اند و ترس از رکود باعث کاهش کلی می‌شود.»

سیاستگذاران فدرال رزرو روز سه‌شنبه وعده افزایش سریع بیشتر نرخ بهره را برای کاهش تورم بالا دادند، اما از ترس فزاینده سرمایه‌گذاران و اقتصاددانان مبنی بر اینکه هزینه‌های استقراض به شدت بالاتر باعث رکود شدید خواهد شد، عقب‌نشینی کردند.

مری دالی، رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو در مصاحبه‌ای در لینکدین که توسط رویترز بازتولید شده است، گفت: «بسیاری نگران هستند که فدرال رزرو بیش از حد تهاجمی عمل کند و شاید اقتصاد را به رکود بکشاند. من خودم نگران هستم که تورم مهار نشده و یک تهدید بزرگ برای اقتصاد ایالات متحده و ادامه توسعه باشد.»

او گفت، بنابراین فدرال رزرو با افزایش نرخ بهره برای کاهش تقاضا، «ترمز» می‌کند.

پس از اینکه نرخ‌های بهره را بین صفر تا 0.25 درصد به مدت دو سال در طول همه‌گیری ویروس کرونا بدون تغییر گذاشت، فدرال رزرو از ماه مارس نرخ بهره را افزایش داد و نرخ‌های وام‌های کلیدی را بین 1.5 تا 1.75 درصد رساند. بانک مرکزی اعلام کرده است تا زمانی که تورم که در بالاترین حد در 40 سال گذشته یعنی بیش از 8 درصد در سال بوده و به هدف خود یعنی 2 درصد در سال برگردد، به افزایش نرخ بهره ادامه خواهد داد.

با این حال، اقتصاددانان نگرانند که تحت رویکرد انقباض کمی، فدرال رزرو با افزایش شدید نرخ بهره و فروش برنامه‌ریزی‌شده صدها میلیارد دلار اوراق قرضه در دارایی‌های خود، اقتصاد را به سمت رکود سوق دهد.

افزایش 75 واحدی یا سه چهارم درصدی این ماه توسط فدرال رزرو بالاترین میزان در 28 سال گذشته بود. اقتصاد در سه ماهه اول سال 1.4 درصد کاهش یافت و اگر تا پایان سه ماهه دوم به رشد مثبت باز نگردد، از نظر فنی وارد رکود خواهد شد.

نویسنده: معصومه دانش
چهارشنبه 8 تیر 1401 ساعت 12:08
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین