خبر
 

فروش انواع لوله مانیسمان و اتصالات مانیسمان

سلب مسئولیت: شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز TGJU صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

شرکت کوشا سازان پرگاس خلیج فارس ( پرشین گلف) از سال 1381 با هدف تامین و تجهیز کالاهای مورد نیاز در بخش تاسیسات فعالیت خود را در قالب فروشگاه آغاز کرده است.

محصولات این شرکت برای پروژه های ساختمانی، بیمارستانی، صنعتی، پتروشیمی و… مناسب است و با بهترین کیفیت و برندهای معتبر عرضه می شود.

لوله مانیسمان

لوله مانیسمان دارای طرفداران بسیار زیادی است و در اصطلاح علمی  به نام لوله سیمی لس یا سیملس یعنی لوله بدون جوش شناخته شده است.

در فرآیند تولید لوله مانیسمان هیچ گونه جوش در بدنه آن ها انجام نمی شود، به همین دلیل یکدست بودن بدنه این لوله ها، آنها را به یک لوله محکم تبدیل کرده است.

برای تولید لوله مانیسمان برخلاف سایر لوله ها از شمش استفاده می شود و از لحاظ قیمت نیز از سایر لوله ها گران ترند.

کاربرد لوله مانیسمان برای خطوط صنایع دارویی و غذایی، خطوط فشار قوی، خطوط نفت و گاز و خطوط هیدرولیکی است.

این محصول در برابر تغییر شرایط محیطی مقاوم است، بنابراین لوله مانیسمان به آن دسته از لوله های فولادی گفته می شود که در فرآیند ایجاد و ساخت انها از روش های جوش فلزات استفاده نخواهد شد و ماده اولیه بکار رفته در آنها نسبت به سایر لوله های فولادی متفاوت است.

انواع لوله مانیسمان

انواع لوله‌ مانیسمان دارای رده‌های ۲۰، ۴۰، ۶۰، ۸۰، ۱۲۰ و ۱۴۰ است و به صورت شاخه‌های ۶ و ۱۲ متری تولید می‌شود. محدوده‌ اندازه‌ (قطر لوله‌) این لوله‌ها نیز از 2/1 تا ۳۶ اینچ بسته به کاربردهای مختلف است و در ایران نهایتا تا سایز ۲۴ اینچ موجود است. از پرتقاضاترین رده‌ های لوله مانیسمان می‌توان به رده‌های ۲۰ و ۴۰ اشاره کرد.

لوله مانیسمان رده ۲۰

لوله مانیسمان رده ۲۰ نوعی لوله مانیسمان است که در دسته لوله‌های سبک قرار می‌گیرد و اغلب در مواردی که به تحمل فشار خیلی بالایی نیاز نیست، مثل لوله‌های گازرسانی توکار ساختمانی و سیستم لوله‌کشی موتورخانه‌ها استفاده می‌شود.

لوله مانیسمان رده ۴۰

لوله مانیسمان رده ۴۰ از پراستفاده‌ترین لوله‌ های مانیسمان است. این لوله‌ها معمولا در قطرهای ۲/۱ تا ۱۶ اینچ، تولید و به بازار عرضه می‌شوند و از نظر شاخص وزنی، معادل وزن استاندارد یا STD هستند. از این نوع لوله مانیسمان معمولا برای کاربردهایی که از حساسیت بالاتری برخوردارند، مثل پروژه‌های مربوط به انتقال گاز، خطوط آتش‌نشانی، صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و ساخت مخازن تحت فشار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لوله مانیسمان رده 80

لوله مانیسمان رده ۸۰ لوله ای بسیار مقاوم و مستحکم است که استفاده های زیادی در پالایشگاه ها و پتروشیمی ها دارد از این لوله به خاطر تحمل پذیری و مقاومت بسیار زیادی که دارد در ساختمان ها و گازکشی نیز استفاده میشود. لوله های رده ۸۰ و رده ۴۰ از لحاظ قطر خارجی شبیه هم و از لحاظ قطر داخلی متفاوتند که رده ۸۰ ضخیم تر است و دلیل مقاومت بالای این لوله نیز همین علت است. این لوله ها در سایز های 1/2  تا 34 در کارخانه ها و شرکت های ایرانی لوله دقیق کاوه و نورد و لوله اهواز و شرکت های خارجی چینی، اوکراینی و … تولید و عرضه می شوند.

لوله مانیسمان رده 160

این رده بالاترین رده‌ی لوله‌های مانیسمان است. لوله مانیسمان رده 160 لوله ای بدون درز و ضخیم است که با توجه به ضخامت بالا آن را لوله گوشتدار مانیسمان هم می نامند.سایز بندی و ابعاد لوله مانیسمان رده 160 را با توجه به اندازه قطر خارجی (بیرونی) و قطر داخلی (درونی) اندازه گیری می کنند. اینن نوع لوله ها با توجه به ضخامت بسیار زیاد قابلیت جوش ندارند و با روش های بدون درز و با استفاده از نورد شمش فولاد تولید می شوند.

اتصالات مانیسمان

اتصالات مانیسمان به اتصالاتی گفته می شود که در فرآیند تولید آن از لوله مانیسمان استفاده شده و هیچ گونه درز و خط جوشی در بدنه این اتصالات دیده نمی شود از این رو به این نوع اتصالات، اتصالات بدون درز نیز گفته می شود.

اتصالات مانیسمان در رده های مختلف رده ۲۰ رده ۳۰ رده ۴۰ رده ۶۰ رده ۸۰ و در سایزهای مختلف از2/1 تا ۲۴ اینچ و با برندهای مختلف ایرانی و بنکن تولید و ارائه می شود..

از جمله اتصالات بدون درز مانیسمان می توان به زانو 90 درجه، زانو 45 درجه، سه راهی نامساوی ، سه راهی مساوی، تبدیل صاف، تبدیل کج، کپ، بوشن و سردنده اشاره کرد.

انواع اتصالات مانیسمان

اتصالات مانیسمان انواع مختلفی دارد که هر کدام به منظور اتصال انواع لوله در شرایط متفاوت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اتصالات زانویی مانیسمان

اتصالات زانویی به منظور تغییر جهت لوله در لوله کشی مورد استفاده قرار ‌می‌گیرند. این اتصالات در زوایای ۴۵ درجه و ۹۰ درجه تولید ‌می‌شوند و زمانی از آن‌ها استفاده ‌می‌شود که لازم باشد مسیر لوله کشی در زاویه ۴۵ تا ۹۰ درجه تغییر کند. برای وصل کردن این اتصالات باید آن را میان دو لوله قرار داد و دو سر اتصال را با استفاده از جوشکاری به لوله متصل کرد.

اتصالات سه راهی مانیسمان

اتصالات سه راهی یکی از رایج‌ترین انواع اتصالات مانیسمان به شمار ‌می‌رود که شامل دو نوع ‌می‌باشد. یکی از انواع این اتصالات مربوط به وصل کردن لوله با قطر یکسان به یک لوله است و نوع دیگر آن مربوط به اتصالات ناهمسان ‌می‌باشد که در آن ‌می‌توان یک لوله را به سه لوله با قطرهای متفاوت وصل کرد.

اتصالات چهار راهی مانیسمان

اتصالات چهار راهی مانیسمان یا ۴ شاخه به نوعی از اتصالات گفته می‌شود که شکلی شبیه به صلیب دارند و برای وصل کردن چهار لوله به هم مورد استفاده قرار ‌می‌گیرند. با استفاده از این اتصالات می‌توان لوله را در ۴ مسیر مختلف هدایت کرد.

اتصالات تبدیل مانیسمان

به منظور وصل کردن دو لوله با قطرهای ناهمسان و یا تغییر دادن اندازه سر لوله از اتصالاتی به نام تبدیل استفاده ‌می‌کنند. این نوع اتصالات فلزی مانیسمان در دو مدل صاف و کج تولید ‌می‌شوند و بنا به کاربرد در شرایط متفاوت استفاده می‌شود. اتصالات مانیسمان تبدیل طوری طراحی شده است که یک سر آن کوچک و سر دیگر آن بزرگتر است و برای وصل کردن یک لوله بزرگ به لوله کوچک یا برعکس مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اتصالات بوشن مانیسمان

از اتصالات مانیسمان بوشن برای وصل کردن دو لوله یکسان در انتهای لوله استفاده ‌می‌شود.

اتصالات کپ مانیسمان

برای مسدود کردن انتهای خطوط لوله کشی از نوعی اتصالات به نام اتصالات کپ استفاده ‌می‌شود. این نوع اتصالات در سایزها و اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند و برای کور کردن انتهای خط لوله کاربرد دارند و به صورت جوش به لوله متصل می‌شوند.

کاربرد اتصالات مانیسمان

از آنجایی که لوله‌های مانیسمان بدون درز جوش ساخته ‌می‌شوند، مقاومت بالایی در برابر فشار و دمای بالا دارند و از همین رو برای بالا نگه داشتن کیفیت لوله کشی لازم است از نوع اتصالات متناسب با این لوله‌ها استفاده شود.

از اتصالات فولادی مانیسمان در سیستم‌های حریق ساختمان‌ها، تأسیسات مرکزی در برج‌ها، سیستم‌های آبرسانی موتورخانه‌ها و همچنین ساخت انواع پل و اسکله‌های دریایی در صنایع برق و نظامی استفاده ‌می‌شود. از این اتصالات به منظور عبور انتقال بخار و مایعات با دمای بالا و فشار زیاد نیز استفاده می‌شود.

با توجه به سابقه درخشان این مجموعه در ارائه محصولات با کیفیت و مرغوب طی سال های متمادی، شرایط برای تامین و تجهیز پروژه ها و اجرای تاسیسات در کمترین زمان و بهترین قیمت برای کارفرمایان فراهم است.

شرکت کوشا سازان پرگاس خلیج فارس اهداف کلی خود را ارتقا سطح کیفی و کمی محصولات و خدمات برای تامین رضایت خاطر مشتریان اعلام کرده است.

این شرکت ارائه کالا با حداقل قیمت و حذف هزینه های مازاد را در دستور کار خود قرار داده است و افزایش سطح دانش پرسنل خود را درباره محصولات، توسط آموزش اجرایی کرده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با فروش و دریافت قیمت انواع محصولات لوله و اتصالات فلزی و پلیمری و تاسیسات ساختمان به آدرس وب سایت  www.persianpipe.com مراجعه کرده  یا از طریق شماره های 91005757-021 و 91005252-021  با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

نویسنده: اپراتور
یکشنبه 22 خرداد 1401 ساعت 09:27
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین