خبر

آوه (AAVE) با خطر سقوط 25 درصدی روبه‌رو است

آوه (AAVE) با خطر سقوط 25 درصدی روبه‌رو است

وجود برخی عوامل نگران‌کننده، به علاوه‌ی ارتباط آوه (AAVE) با نزدک احتمال شروع فروش گسترده و روند نزولی این ارز دیجیتال را افزایش می‌دهند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین تلگراف، نتایج تحلیل‌ تکنیکال بر اساس یک الگوی بازگشت نزولی کلاسیک در نمودار آوه (AAVE) نشان می‌دهند روند صعودی اخیر در قیمت این ارز دیجیتال نشانه‌هایی از فرسودگی را به همراه دارد.

آیا قیمت آوه (AAVE) به 70 دلار کاهش می‌یابد؟

الگوی گُوِه‌ی صعودی زمانی ظاهر می‌شود که قیمت در محدوده‌ای افزایش یابد که توسط دو خط روند صعودی و همگرا تعریف شده است. در این شرایط، معامله‌گران اعتقاد خود را به بازار از دست می‌دهند و بنابراین، حجم معاملات پایین می‌آید؛ این اتفاق درست در زمانی می‌افتد برای تداوم حرکت صعودی به خریداران بیش‌تری نیاز است.

بنابراین، سقوط الگوی گُوِه معمولا منجر به یک بریک‌اوت نزولی می‌شود؛ در این وضعیت، قیمت به زیر خط روند پایینی الگو می‌شکند و به اندازه‌ی حداکثر فاصله‌ی میان خط روند بالایی و پایینی گوِه کاهش می‌یابد.

قیمت آوه (AAVE) در بحبوحه‌ی حرکت صعودی تند و تیز خود از حدود به 61.50 دلار در 12 می (23 اردیبهشت) به بیش از 93.50 دلار در 17 می (28 اردیبهشت) دقیقا الگوی مشابهی را نشان می‌دهد.

نمودار 4 ساعته قیمت آوه  

این مسئله باعث می‌شود قیمت آوه (AAVE) با حدود 25 درصد کاهش از قیمت فعلی خود (89.20 دلار) به حدود 70 دلار برسد.

بادهای مخالف هم‌چنان ادامه دارند

همبستگی قوی میان بازار ارز دیجیتال و بازارهای سهام ایالات متحده به روند نزولی آوه (AAVE) دامن می‌‌زند.

ضریب همبستگی روزانه بین ارز دیجیتال آوه و سهام شرکت‌های فناوری در نزدک-100 در 17 می (27 اردیبهشت) در عدد 0.91 قرار گرفت که نشان می‌دهد این دو بازار همسو با هم حرکت می‌کنند.

محرک اصلی روندهای هم‌زمان این دو بازار نیز سیاست‌های پولی فوق‌العاده سختگیرانه‌ی فدرال رزرو، از جمله افزایش 0.5 درصدی اخیر در نرخ‌های بهره، است که به منظور مبارزه با تورم اتخاذ شده‌اند.

ضریب همبستگی آوه و نزدک 100

ترس از تداوم فروش گسترده‌ هم‌چنان وجود دارد، زیرا تحلیلگران وال استریت در مورد رکود اقتصادی در آینده هشدار می‌دهند.

به گفته لوید بلنکفین، مدیرعامل سابق گلدمن ساکس، افزایش نرخ‌های بهره، همراه با مشکلات مربوط به زنجیره تامین، قرنطینه‌ی جدید در چین و تنش‌ها در اوکراین می‌تواند تورم را هم‌چنان بالا نگه دارند. ترکیب مداوم این عوامل احتمالا باعث می‌شود که فدرال رزرو سیاست‌های سختگیرانه‌ی خود را حفظ کند و در نتیجه، رشد اقتصادی در ایالات متحده کاهش خواهد یافت.

مایکل جی. ویلسون، استراتژیست ارشد سهام در موسسه‌ی مورگان استنلی، با اشاره به عوامل بالا، پیش‌بینی می‌کند شاخص S&P 500 پانزده درصد کاهش یابد. در نتیجه، ارز دیجیتال آوه (AAVE) نیز در معرض خطر سقوط بیش‌تر قرار دارد.

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
چهارشنبه 28 اردیبهشت 1401 ساعت 16:07
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین