خبر

بانک مرکزی هند: ارزهای دیجیتال به «دلاری شدن» اقتصاد کمک می‌کنند

بانک مرکزی هند: ارزهای دیجیتال به «دلاری شدن» اقتصاد کمک می‌کنند

بانک مرکزی هند می‌گوید که ارزهای دیجیتال به تبدیل شدن بخشی از اقتصاد به «دلاری شدن» کمک می‌کند که این برخلاف منافع حاکمیتی کشور هند است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از اف‌ایکس استریت، بر اساس گزارش Press Trust of India، مقامات ارشد بانک مرکزی هند در یک کمیته مالی پارلمانی گفتند که ارزهای دیجیتال می توانند به "دلار شدن" بخشی از اقتصاد منجر شوند و این می تواند بر خلاف منافع حاکمیتی کشور باشد.

این مقامات به اعضای کمیته مالی از جمله جایانت سینها گفتند: «تقریباً همه ارزهای دیجیتال دلاری هستند و توسط نهادهای خصوصی و خارجی منتشر می‌شوند، ممکن است در نهایت منجر به دلاری شدن بخشی از اقتصاد ما شود که بر خلاف منافع حاکمیتی کشور خواهد بود».

بر اساس این گزارش، در بحبوحه "سقوط ارزهای دیجیتال" در هفته گذشته، مقامات بانک مرکزی گفتند که ارزهای دیجیتال پتانسیل تبدیل شدن به یک وسیله مبادله و جایگزینی روپیه را در معاملات مالی داخلی و خارجی دارند.

مقامات RBI گفتند: "این اقدام به طور جدی ظرفیت RBI برای تعیین سیاست های پولی و تنظیم سیستم پولی کشور را تضعیف می کند. ارزهای دیجیتال می توانند جایگزین بخشی از سیستم پولی شود که ظرفیت RBI برای تنظیم جریان پول در سیستم را تضعیف می کند."

یک منبع آگاه به کوین دسک گفت: مقامات ارشد بانک مرکزی هند (RBI) "دیدگاه نهادی خود را مبنی بر ممنوعیت ارزهای رمزپایه" تکرار کردند.

RBI سال گذشته نیز این را به کمیته پارلمانی گفته است. یک منبع در کمیته مالی پارلمان گفت: RBI در مورد خطرات دلاری شدن و ممنوعیت ارزهای دیجیتال با توجه به استفاده از آن به عنوان ارز یا مناقصه قانونی و نه الزاماً به عنوان یک طبقه دارایی صحبت می کند.

در اوایل این ماه، CoinDesk گزارش داد که چگونه کمیته پارلمانی امور مالی، نمایندگان صنعت ارزهای دیجیتال هند را به دلیل بیان اهمیت حمایت از ارزهای دیجیتال بدون پرداختن به چالش‌هایی مانند تروریسم و ​​پولشویی از طریق رمزارزها، «سرزنش» کرده است.

نویسنده: شبکه اطلاع رسانی طلا و ارز
دوشنبه 26 اردیبهشت 1401 ساعت 13:04
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین