خبر

آیا بیت‌کوین به کف قیمتی رسید؟

آیا بیت‌کوین به کف قیمتی رسید؟

بیت‌کوین در هفته گذشته 9.4 درصد کاهش یافت و هفته را در حوالی 31 هزار دلار به پایان رساند. اتریوم نیز 16.1 درصد کاهش یافت و بازار، قرمز رنگ شد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از اف‌ایکس استریت، بیت‌کوین در هفته گذشته 9.4 درصد کاهش یافت و هفته را در حوالی 31 هزار دلار به پایان رساند. اتریوم 16.1 درصد کاهش یافت، در حالی که 10 آلتکوین برتر، 13.9 درصد(بایننس کوین) تا 25.4 درصد(سولانا) کاهش قیمت داشتند.

ارزش بازار رمزارزها مطابق کوین مارکت کپ، 15 درصد در طول هفته کاهش یافت و به 1.30 تریلیون دلار رسید. شاخص دامیننس یا سلطه بیت‌کوین 2.9 درصد جهش کرد و به 44.4 درصد رسید.

شاخص ترس و طمع رمزارزها به 8 واحد نیز افت کرد اما در ادامه به 10 رسید و همچنان در «منطقه خطر» قرار دارد. به لطف بهبود نسبی بازار ارزهای دیجیتال، در روز دوشنبه، این شاخص به 14 صعود کرد.

بیت کوین برای ششمین هفته متوالی، همگام با شاخص های دیگر سقوط کرد. این روند طولانی ادامه دار بیت‌کوین برای آخرین بار در اواخر 2018 مشاهده شد وقتی که این رمزارز به کف دوره‌ای خود رسید. این اتفاق با چندین ماه حرکت نزولی همراه بود، بنابراین سرمایه گذاران سوالی اساسی خواهند داشت: نقطه کف برای خرید پیدا کنند یا وقتی که مطمئن شدند وارد بازار شوند. احتیاط حکم میکند که استراتژی دوم پیگیری نشود.

روند کاهشی هفته گذشته بسیار مهم بود؛ یعنی زمانی که این رمزارز به پایین کف سالانه خود در 30 هزار دلار رسید، که مهم ترین روند کاهشی هفتگی از ژانویه محسوب می‌شد.

داستان فاجعه‌ی ترا(لونا) و استیبل کوین ترا یواس‌دی به هیجانات منفی در بازار رمز ارزها دامن زد و به همه آلت‌کوین‌ها لطمه سختی وارد کرد.

مطابق گفته مدیرعامل Global Macro Investor رائول پال، ماه مه و ژوئن نگران کننده ترین ماه ها خواهند بود، پس بنابراین یک روند نزولی دیگر در بازار ارزهای دیجیتال غیرقابل اجتناب است.

رابرت کیوساکی، نویسنده کتاب معروف و پر فروش پدر پولدار، پدر فقیر، به دنبال خریدن بیت کوین در کف 17 هزار دلاری است.

نویسنده: شبکه اطلاع رسانی طلا و ارز
دوشنبه 26 اردیبهشت 1401 ساعت 12:43
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین