خبر
 

نگاهی به ۳ روش سالم و قانونی مهاجرت به ترکیه

سلب مسئولیت: شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز TGJU صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

روش کاربردی برای مهاجرت ایرانیان به ترکیه

ترکیه از جمله کشورهایی است که برای زندگی و مهاجرت ایرانیان، شرایط مساعد و سهل‌تری دارد. ایرانیان زیادی در سال‌های اخیر توانسته‌اند که پاسپورت این کشور را اخذ کنند. برای ورود به کشور ترکیه و گرفتن پاسپورت و شهروندی این کشور روش‌های مختلفی وجود دارد که ۳ مورد از کاربردی‌ترین‌ها، سالم و قانونی‌ترین‌ها را در ادامه معرفی خواهیم کرد.

بررسی روش‌های قانونی مهاجرت به ترکیه

نزدیکی به ایران، هزینه‌های کمتر زندگی، اعتبار بالای پاسپورت، دروازه‌ای برای ورود به اروپا، آب و هوای عالی و چهار فصل، غذای مناسب و مشابه با ایران و پروسه آسان مهاجرت همگی از جمله دلایلی هستند که موجب شده‌اند تا مهاجرت به کشور ترکیه در بین ایرانیان متقاضیان زیادی داشته باشد.

در بین تمام روش‌های مهاجرت به ترکیه، ۳ روش تحصیل، کار و سرمایه‌گذاری برای ایرانیان بسیار مناسب و کارآمد است. در ادامه شما را با همه‌ی این روش‌ها آشنا خواهیم کرد.

مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه‌گذاری:

قوانین کشور ترکیه بر پایه آسان‌تر شدن ورود سرمایه‌های خارجی بنا شده است، تا این کشور به یک هدف جذاب برای سرمایه‌گذاران تبدیل شود. از روش‌های سرمایه‌گذاری در ترکیه می‌توان به ثبت شرکت، خرید اوراق و خرید ملک اشاره کرد.

شاید آسان‌ترین نوع مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری به ترکیه، خرید ملک باشد. با خرید ملکی به ارزش ۲۵۰ هزار دلار و بالاتر می‌توانید در کمتر از ۳ ماه اقامت دائم و پاسپورت این کشور را دریافت نمایید.

سرمایه‌گذاران در ترکیه علاوه بر دریافت اقامت می‌توانند با انتخاب درست به سود کلانی نیز در این کشور دست پیدا کنند.

مهاجرت به ترکیه از طریق کار:

یکی از آینده‌دارترین روش‌های مهاجرت به کشور ترکیه و یکی از بهترین روش‌ها برای دریافت اقامت ترکیه است. برای مهاجرت به ترکیه از طریق کار دو نکته در اولویت قرار دارد یکی تسلط به زبان ترکی و دیگری رزومه کاری مناسب.

شما می‌توانید بعد از ۱ سال کار در ترکیه و پرداخت بیمه و مالیات برای دیگر افراد خانواده خود مثل همسر و فرزندان زیر ۱۸ سالتان تقاضای ویزا نمایید.

در این روش شما باید ابتدا با یک کارفرمای ترکیه‌ای در مورد کار توافق کرده باشید سپس برای مجوز کار در کشور ترکیه اقدام کنید. ابتدا به فرد اقامت یک ساله اعطا می گردد که در صورت تمدید قرارداد کاری توسط کارفرما، مدت اقامت نیز تمدید می گردد.

مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل:

یکی از راحت‌ترین روش‌های مهاجرت به کشور ترکیه مهاجرت تحصیلی است. تحصیل در دانشگاه‌های دولتی این کشور بسیار ارزان بوده و امکان تحصیل هم به زبان ترکی و هم انگلیسی برای دانشجویان فراهم است.

همچنین تحصیل در کشور ترکیه یک روش عالی برای کسانی است که قصد دارند تا به بازار کار این کشور ورود کنند.

سختی ورود به دانشگاه‌های ترکیه نیز بسیار کمتر از کشورهای دیگر است و شما اجازه کار در هنگام تحصیل را نیز خواهید داشت. نکته مهم این است که امکان تغییر ویزا تحصیلی به ویزای کاری بعد از اتمام تحصیل نیز وجود دارد و شما می‌توانید برای اقامت دائم و شهروندی ترکیه نیز اقدام کنید.

طبق آمارهای جهانی هرساله تعداد دانشجویان جدیدالورود بین‌المللی به دانشگاه‌های ترکیه افزایش پیدا می‌کند. دلیل این امر می‌تواند بالاتر رفتن سطح علمی دانشگاه‌های ترکیه، هزینه مناسب دانشگاه‌ها، هزینه پایین زندگی و همچنین تنوع رشته و دانشگاه باشد.

دانشجویان می‌توانند در ۳ مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در کشور ترکیه ادامه تحصیل دهند. البته امکان ورود دانش‌آموزان نیز به مدارس کشور ترکیه وجود دارد. مهاجرت تحصیلی به ترکیه برای ایرانی‌ها مزایای خیلی بیشتری نسبت به اتباع دیگر کشورها دارد.

مزایای مهاجرت به ترکیه:

افراد با مهاجرت به ترکیه و اخذ اقامت این کشور، از مزایای بی‌شماری برخوردار می‌شوند. تعدادی از مهم‌ترین مزایای اقامت در ترکیه عبارتند از:

  1. امکان زندگی در یک کشور توریستی خوش آب‌وهوا
  2. هزینه‌ها در ترکیه در مقایسه با سایر کشورهای هم‌تراز کمتر است.
  3. ترکیه وضعیت تابعیت دوگانه را به رسمیت می‌شناسد، بنابراین می‌توان ضمن اخذ تابعیت این کشور، تابعیت قبلی خود را حفظ کرد.
  4. بهره‌مندی از سیستم تحصیلی مناسب ترکیه
  5. استفاده از خدمات درمانی و بهداشتی پیشرفته ترکیه
  6. امکان دریافت پاسپورت ترکیه

پیشنهاد می‌کنیم این صفحه را نیز مشاهده کنید: نگاهی تخصصی به اقتصاد کشور ترکیه

مدت زمان مورد نیاز برای دریافت پاسپورت ترکیه

مدت زمان مورد نیاز برای دریافت پاسپورت ترکیه:

روش‌های مختلفی برای مهاجرت به ترکیه و دریافت پاسپورت این کشور وجود دارد که هرکدام از این روش‌های مدت زمان متفاوتی برای دریافت پاسپورت دارند. به عنوان مثال:

  1. خرید ملک بالای ۲۵۰ هزار دلار: ۳ ماه
  2. مهاجرت از طریق کار: ۵ سال
  3. مهاجرت تحصیلی: ۵ سال (۴ سال تحصیل و ۱ سال کار قانونی)

برای مهاجرت به کشور ترکیه روش‌های بسیار زیادی وجود دارد. مثل: مهاجرت از طریق تحصیل، کار، سرمایه‌گذاری، ازدواج و ... وضعیت اقتصادی و رفاهی در این کشور نسبت به چند سال گذشته بهبود چشمگیری داشته و موجب شده تا ورود به این کشور برای زندگی برای ایرانیان زیادی ایده‌آل و مناسب تلقی شود.

نویسنده: اپراتور
شنبه 17 اردیبهشت 1401 ساعت 10:23
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین