خبر
 

ثبت نام لاتاری کلاهبرداری نیست

سلب مسئولیت: شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز TGJU صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

هم اکنون که در زمان ثبت نام لاتاری گرین کارت امریکا قرار داریم، بازار شایعات پیرامون این موضوع هم داغ است. حتما شما هم در محافل خصوصی و دور و برتان چنین شایعاتی را شنیده اید.

اولین شایعه ای که وجود دارد این است که ویزای لاتاری کلاهبرداری است و چنین ویزایی صادر نمی شود که تحت تأثیر عدم آگاهی افراد گفته می شود.

البته حتی صحبت هایی در مورد لاتاری کشورهای دیگر نظیر کانادا و سوئد نیز مطرح می شود که در این مقاله به همه این شایعات و مسائل خواهیم پرداخت.

pastedGraphic.png

هر ساله اداره مهاجرت امریکا بین متقاضیان واجد شرایطی که برای اخذ گرین کارت ثبت نام نموده اند، قرعه کشی می نماید و برای 55000 نفر ویزا صادر می کند که با یک بررسی ساده می توان در فضای وب به اطلاعات کامل و جامع از شمار برندگان و ثبت نام کنندگان و ... دست یافت.

همچنین ممکن است شنیده باشید که می گویند ایرانیان امکان ثبت نام ندارند و یا برای ایرانیان ویزا صادر نخواهد شد. برای پرداختن به این موضوع اول از همه ماهیت لاتاری را توضیح می دهیم. دولت آمریکا لاتاری را در واقع برای حفظ تنوع نژادی برگزار می کند تا اتباع کشورهایی که به طرق دیگر کمتر به امریکا مهاجرت می کنند را جذب نماید و بتواند از این طریق با جذب نیروی کار مستعد خارجی به اقتصاد کشورش کمک نماید. بنابراین هر ساله لیست کشورهایی که مجاز به ثبت نام نیستند اعلام می شود. همانطور که پیشتر از این بدان اشاره شد ملاک مجاز بودن یا نبودن برای ثبت نام لاتاری تنها شمار مهاجرت از آن کشور به امریکاست. چون کشور ما ایران هر ساله از راه های غیر لاتاری مهاجر کمتری نسبت به سایر کشورها دارد بنابراین سهمیه ی بیشتری دارد و هر ساله در لیست اعلام شده کشورهای مجاز به ثبت نام قرار می گیرد. لازم به ذکر است تحریم های علیه ایران یا در گذشته که ترامپ رئیس جمهور بود، حکم ممنوعیتش برای کشورهای مسلمان بر این لیست و نهایتا بر ثبت نام لاتاری تأثیر گذار نشد. هر ایرانی می تواند با داشتن شرایط لازم در لاتاری ثبت نام نماید و شانسش را برای اخذ گرین کارت امتحان نماید. 

اما چرا می گویند برای ایرانیان ویزا صادر نمی شود، متاسفانه تعداد قابل توجهی از برندگان لاتاری ایرانی سال های گذشته به علت عدم آگاهی و عدم مشورت با کارشناسان متخصص و مجرب در این زمینه یا در زمان ثبت نام اطلاعاتشان را به اشتباه وارد نموده بودند و اطلاعات فرم برندگان موسوم به ds 260 آنان با مدارک موجود یا فرم ثبت نامی آنان یکی نبوده و یا آنکه نمی دانستند چطور و از چه طریق می توانند نظر آفیسر را جلب نمایند. بنابراین پرونده این دسته از افراد توسط آفیسر رد شد و آنان به علت عدم آگاهی، تصور نمودند که برای ایرانیان ویزا صادر نخواهد شد.

pastedGraphic_1.png

شایعه دیگر پیرامون لاتاری مبنی بر این است که کرونا ثبت نام لاتاری را متوقف کرده است و افرادی که اقدام به ثبت نام در ایام کرونا می نمایند، ثبت نامشان انجام نخواهد شد. همانطور که مستحضر هستید از زمانی که شما برای ثبت نام لاتاری اقدام می نمایید تا زمانی که به عنوان دارنده گرین کارت وارد خاک امریکا می شوید نزدیک به دو سال طول خواهد کشید. در واقع شما می بایست برای لاتاری 2023 در سال 2021 ثبت نام نمایید، بنابراین با توجه به آنکه شرایط کرونا پایدار نخواهد بود دولت امریکا روند ثبت نام لاتاری را متوقف نکرده است.  

همچنین ممکن است عده ای با داشتن کلیه شرایط لازم، با مزایا و کاربرد لاتاری گرین کارت آشنایی نداشته باشند و شانس خود را برای اخذ ویزا از دست بدهند. لاتاری آسانترین راه مهاجرت به امریکاست. ویزایی که از طریق لاتاری صادر می شود برای کلیه اعضای خانواده خواهد بود و افراد یک خانواده می توانند از این طریق همزمان به امریکا مهاجرت نمایند. 

اما مزایای گرین کارت چیست؟ دارنده گرین کارت مقیم دائم امریکا خواهد بود و می تواند از کلیه مزایا و امکاناتی که در اختیار شهروندان امریکایی قرار می گیرد استفاده نماید. از جمله این مزایا می توان به سکونت دائم امریکا، حق کار و تحصیل در امریکا، برخورداری از بیمه تامین اجتماعی و بازنشستگی، سفر به 170 کشور دنیا بدون اخذ ویزا و ... اشاره کرد.

pastedGraphic_2.png

شرایط شرکت در لاتاری هم آسان بوده و اکثر افراد امکان ثبت نام دارند. برای ثبت نام در لاتاری به عنوان نفر اصلی و به صورت مستقل شما علاوه بر آنکه باید حداقل 18 سال سن داشته باشید، می بایست یا حداقل مدرک تحصیلی دیپلم داشته باشید یا دو سال سابقه کار طی پنج سال گذشته. همچنین داشتن پاسپورت معتبر برای ثبت نام به صورت مستقل لازم است. لازم به ذکر است افراد زیر 18 سال می توانند به عنوان زیر مجموعه والدین بدون نیاز به دیپلم، سابقه کار و پاسپورت ثبت نام نمایند. افراد بین رنج سنی 18 تا 21 سال می توانند هم به عنوان زیرمجموعه والدین و هم به عنوان نفر اصلی ثبت نام نمایند در حالیکه افراد بالای 21 سال می بایست حتما به صورت مستقل ثبت نام نمایند. 

همانطور که قبلا بدان اشاره شد، برای آنکه ثبت نامتان به صورت اصولی و استاندارد انجام شود و بعد به مشکل بر نخورید و متحمل ضررهای هنگفت و جبران ناپذیر نشوید می بایست اولا از جایی مطمئن ثبت نام شوید ثانیا اطلاعاتتان را طبق استانداردهای لازم بررسی نمایید و ثالثا با کارشناسان متخصص و مجرب در این زمینه مشورت کنید.

در آخر لازم به ذکر است لاتاری فقط مختص کشور آمریکا است، و هیچ کشور دیگری نظیر کشورهای اروپایی سوئد و دانمارک و حتی کشور کانادا و استرالیا هم لاتاری ندارند.

منبع: کارت سبز https://cartesabz.net/lottery-scam

نویسنده: ادمین سیستم
سه شنبه 27 مهر 1400 ساعت 17:08
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین