خبر

صعود لحظه آخری شاخص بورس

شاخص بورس در معاملات روز چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ با رشد ۵۲۰۳ واحدی، به یک میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۴۸ واحد رسید.

به گزارش پول نیوز، در معاملات روز شنبه ۴ اریبهشت شاخص کل بورس پس از افت هفت هزار و ۷۱۳واحدی (۰.۶درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۱۹۹هزار واحد قرار گرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با کاهش ۰.۲درصدی مواجه شد. آخرین قیمت ۲۳نماد حداقل یک درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۵۱۶نماد با کاهش بیش از یک درصدی قیمت همراه بوده‌اند. نماد‌های «فملی»، «شستا»، «خودرو»، «فولاد»، «برکت»، «وتجارت»، و «وبملت» در گروه پرتراکنش‌ترین‌های بورس و نماد‌های «آریا»، «بگیلان»، «دماوند»، «صبا»، «بپیوند»، «سرچشمه»، و «غگیلا» در گروه پرتراکنش‌ترین‌های فرابورس قرار گرفتند. شاخص کل بورس تهران در ابتدای معاملات امروز شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ با افت ۳۴۴۶ واحدی به یک میلیون و ۲۰۴ هزار و ۴۰۴ واحد رسید. شاخص کل بورس تهران در ابتدای معاملات شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ با افت ۳۴۴۶ واحدی به یک میلیون و ۲۰۴ هزار و ۴۰۴ واحد رسید. همچنین شاخص کل هم وزن نیز ۴۴۲ واحد افت کرد و به ۴۲۶ هزار و ۷۶۳ واحد رسید. نماد‌های وپاسار و خبهمن بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص و نماد‌های فولاد، فملی، شستا و شپنا بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص داشتند.

روز پس از آن نیز شاخص بورس در ۳۵ دقیقه ابتدایی معاملات امروز _یکشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰_ با افت بیش از ۷ هزار واحدی به یک میلیون و ۱۸۶ هزار واحد رسید. از تغییرات شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به افت ۳۸۲ واحدی شاخص کل هم وزن اشاره کرد. همچنین تا این لحظه حجم معاملات ۷۶۲ میلیارد و ۳۷۰ میلیون سهم بوده که طی ۳۸ هزار و ۶۵۰ معامله داد و ستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۳ هزار و ۲۵۷ میلیون ریال رسید. ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۴۷ میلیون و ۵۵۲ هزار و ۱۳۳ میلیون ریال شد. تا این لحظه نماد‌های "فملی"، "فولاد" و "شستا" بیشترین تأثیر منفی را در شاخص داشته‌اند.

شاخص کل بورس در معاملات روز دوشنبه ۱۳ اردیبهشت شاخص بورس امروز شنبه ۱۳ اردیبهشت در ساعات اولیه معاملات با ۲۴ هزار واحد رشد، از مرز ۹۰۰ هزار واحد گذشت و بازدهی بی نظیر ۷۷ درصدی در سال ۹۹ را ثبت کرد. نماد‌های فارس، فولاد و فملی بیشترین تاثیر را در رشد شاخص داشته اند. شاخص کل بورس امروز با ۳۸ هزار و ۲۱۲ واحد رشد به عدد ۹۱۶ هزار و ۳۱۳ واحد رسید. همه شاخص‌های اصلی بورس مانند شاخص قیمت (وزنی - ارزشی)، شاخص کل (هم وزن)، شاخص قیمت (هم وزن)، شاخص آزاد شناور، شاخص بازار اول و شاخص بازار دوم در کنار شاخص کل با رشد همراه شده‌اند. نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، ملی صنایع مس ایران (فملی)، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو)، گروه مپنا (رمپنا)، سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) و شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

شاخص بورس در معاملات روز چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ با رشد ۵۲۰۳ واحدی، به یک میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۴۸ واحد رسید. همچنین شاخص کل هم وزن نیز ۱۷۷ واحد افت کرد و به ۴۲۲ هزار و ۸۴۸ واحد رسید. نماد‌های فملی، فولاد و وبملت بیش‌ترین تأثیر مثبت و نماد‌های شپنا، خودرو و شبندر بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند. در گروه بانکی وتجارت در قیمت ۲۵۰ تومان با نوسانات مثبت همراه است. در نماد وبصادر شاهد جهش بیش از ۱ درصدی قیمت و قرار گرفتن نماد در محدوده ۲۲۳ تومان هستیم. وبملت رشد بیش از ۱.۵ درصد دارد و در قیمت ۴۷۱ تومان دنبال می‌شود. فلزی‌ها از دیگر گروه‌های مورد توجه در معاملات هستند بطوری که نماد فملی با پیشروی بیش از ۴ درصدی قیمت دنبال می‌شود. فولاد با جهش ۱.۵ درصدی قیمت همراهست و در محدوده ۱۱۹۰ تومان در حال معامله است. ذوب افت حداکثری را تجربه می‌کند. #فخوز و #کاوه نیز در مدار مثبت قرار دارند.

با افت و خیز‌های این هفته بازار بورس، باید دید در هفته آینده چه سرنوشتی در انتظار سهامداران است.
 
 
منبع:
جمعه 17 اردیبهشت 1400 ساعت 11:33
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین