خبر

کشتی آرای: سکه بر مدار ارزانی قرار گرفته است

رئیس اتحادیه طلا و جواهر معتقد است: حجم فروشنده در بازار از حجم خریدار پیشی گرفته و پیش بینی می‌شود نرخ سکه روند کاهشی در پیش گیرد. محمد کشتی‌آرای اظهار کرد: نرخ طلا و سکه در یک هفته گذشته روند سینوسی به خود گرفت و دلیل عمده این اتفاق افزایش شدید قیمت در روز سه‌شنبه به واسطه افزایش تقاضا در بازار بود. او با بیان این که افزایش قیمت‌ در روز سه‌شنبه کاذب بود، ادامه داد: در هفته گذشته پیش‌بینی می‌شد که قیمت‌ها از 900 هزار تومان در هر قطعه سکه کاهش یابد زیرا قیمت‌ها کاذب و حباب گونه بود. وی گفت: در روز جاری قیمت جهانی انس طلا همراه با قیمت‌های داخلی روند نزولی به خود گرفته که قیمت جهانی به کمتر از سطح قیمت در سال 2011 نزدیک شده است، با توجه به کاهش التهاب بازار، قیمت‌ها واقعی شده و حجم فروشنده‌ها بیشتر از خریدارها شده‌اند. کشتی آرای با بیان این که نرخ طلا 88 هزار تومان در هرگرم ارزش‌گذاری شده است، بیان کرد: نرخ فعلی سکه تمام در حدوده 860 هزار تومان است که پیش‌بینی می‌شود نرخ سکه کمتر از این قیمت معامله شود.

او در پاسخ به این سوال مبنی بر این که در اوایل سال پیش‌بینی می‌شد به واسطه هزینه استخراج و دستیابی به یک اونس طلا ، ارزش انس جهانی طلا کمتر از 1150 دلار نباشد، حال چه آینده‌ای در تصور بازارهای جهانی است، گفت: قیمت نفت در زمان پیش‌بینی گذشته بیش از حال بود و در زمان فعلی با توجه به کاهش قیمت نفت،‌هزینه استخراج یک انس طلا نیز کاهش یافته است.

وی با بیان این که قیمت نفت بر نرخ انس جهانی تاثیرگذار است، تصریح کرد: قیمت تمام شده انس طلا به واسطه نرخ نفت، وضعیت اقتصادی مناسب اروپا و یونان، وضعیت مناسب اقتصادی آمریکا و رشد دلار و اقتصاد رو به رشد چین کاهش خواهد یافت.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر یادآور شد: در زمانی که اقتصاد جهان رو به رشد باشد سرمایه‌گذاری از بخش طلا خارج شده و برای به دست آوردن نقدینگی بیشتر طلا به فروش خواهد رسید.

او در رابطه با بازار داخلی سکه گفت: خرید طلا  در حال حاضر جنبه رفع نیاز و مصرف است و دیگر آنچنان نگاه سرمایه‌گذاری بر آن است و با توجه به پایان یافتن ماه رمضان پیش بینی می‌شود در یکی دو ماه آینده بازار خوبی برای سکه و طلا ایجاد شود.

کشتی‌آرای افزود: افراد متقاضی طلا و مصنوعات طلا تفکرات مختلفی برای کاهش یا افزایش طلا دارند که با آغاز بازار امروز می‌توان گفت آنچنان نواسانی در بازار مصنوعات طلا نخواهد بود و هر فرد بنا به نیاز خود می‌تواند برای خرید به بازار مراجعه کند.

منبع: نویسنده: ادمین سیستم
دوشنبه 29 تیر 1394 ساعت 12:16
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین