خبر

کاهش نگرانی ها نسبت به یونان و ایران تاثیر زیادی بر افت قیمت طلا داشته است

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که بازگشایی بانک های یونانی و کاهش نگرانی ها نسبت به بحران مالی و بدهی این کشور و همچنین کاهش تنش های بین المللی پس از توافق هسته ای ایران و قدرت های جهانی تاثیر زیادی بر افت قیمت طلا داشته است.  به گزارش پایگاه اینترنتی اینوستینگ، پس از توافق یونان و وام دهندگان بین المللی برای اعطای کمک مالی جدید به ارزش 86 میلیارد یورو، قرار است بانک های این کشور از امروز دوشنبه بار دیگر فعالیت خود را آغاز کنند. بر اساس این گزارش ایران و قدرت های جهانی نیز سه شنبه گذشته 23 تیرماه به توافق جامع هسته ای دست یافتند که بر اساس آن تحریم های بین المللی در ازای محدود شدن برنامه اتمی تهران، لغو خواهد شد. قیمت جهانی طلا و نقره در مبادلات امروز دوشنبه با کاهش شدیدی روبرو شده است. بانک های یونان پس از 3 هفته تعطیلی امروز دوشنبه حاضر هستند تا خدمات بانکی را به مشتریان ارائه کنند. البته هنوز برخی کارشناسان اقتصادی بر این باورند که اعطای کمک های مالی به یونان موجب حل و فصل مشکلات و بحران های این کشور نخواهد شد.

افزایش نرخ تورم آمریکا و بهبود وضعیت بخش مسکن این کشور نیز موجب شده تا سرمایه گذاران بین المللی گمانه زنی های بیشتری را نسبت به افزایش نرخ بهره مطرح کنند و این مساله به ضرر قیمت طلا بوده است.

این گزارش حاکیست، آمارهای جدید نشان می دهد که نرخ تورم آمریکا طی ماه ژوئن 0.3 درصد افزایش یافته تا این شاخص برای پنجمین ماه متوالی روندی صعودی را طی کرده باشد.

میزان فروش مسکن در بازار آمریکا نیز طی ماه گذشته بیش از 9.8 درصد رشد داشته است. جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا نیز در اظهارات اخیر خود در کنگره و سنا بر این مساله تاکید کرده است که اگر رشد اقتصادی آمریکا بهبود یابد، فدرال رزرو تا پایان امسال نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

شاخص ارزش دلار آمریکا طی هفته گذشته تحت تاثیر اظهارات یلن و آمارهای اقتصادی منتشر شده بیش از 1.9 درصد رشد داشته است.

به نظر می رسد طی روزهای آینده انتشار آمارهای اقتصادی بخش خصوصی آمریکا و مدعیان دریافت بیمه بیکاری در این کشور تاثیر زیادی بر نوسانات ارزش دلار و قیمت طلا خواهد داشت.

نویسنده: ادمین سیستم
دوشنبه 29 تیر 1394 ساعت 12:07
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین