خبر

پایان سیگنال فروشی با توسعه معاملات الگوریتمی

پول نیوز - دومین دوره مسابقات معاملات الگوریتمی از صبح امروز رسما کار خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار پول نیوز، در دومین دوره مسابقات معاملات الگوریتمی،۲۷ تیم از سراسر کشور در محل سابق شرکت بورس تهران رقابت خود را آغاز کردند.

 

پایان سیگنال فروشی با توسعه معاملات الگوریتمی

یاسر فلاح مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس در حاشیه آیین گشایش دومین دوره از رقابت های معاملات الگوریتمی با اشاره به اینکه امسال متقاضیان دو برابر سال گذشته بودند گفت: در سال ۹۷ تنها۳۰ تیم برای حضور در مسابقات اعلام آمادگی کردند که این رقم برای سال ۹۸ به ۶۵ تیم رسید که از میان ۶۵ تیم متقاضی ، ۲۷ تیم از سراسر کشور انتخاب شدند
وی ادامه داد: در معاملات الگوریتمی، ماشین و هوش مصنوعی جایگزین انسان شده و در هر ثانیه چندین سفارش در سامانه معاملات ثبت می شود که نتیجه قطعی آن افزایش سرعت و حجم معاملات است.
رئیس کمیته اجرای دومین مسابقات معملات الگوریتمی با اشاره به این مطلب که بی شک، با توسعه هوش مصنوعی و ورود ماشین ها به بازار سرمایه میل به تخلف هم کاهش می یابد افزود: این معاملات به عنوان ابزار اتوماتیک خلق ثروت در بازار سرمایه، نقش شایعات را کمرنگ کرده و سدی در مقابل اغوای قیمتی است.
وی خاطرنشان کرد: در معاملات الگوریتمی، دانش مالی و فناوری اطلاعات ترکیب می‌شود و الگوریتم‌ها و هوش مصنوعی به کمک معامله‌گران می‌آیند تا بازدهی بهتری در بازار سرمایه کسب کنند.
از نگاه فلاح با افزایش معاملات الگوریتمی دیگر شاهد پدیده هایی همچون صف نشینی، تقلید، سیگنال فروشی و تک سهم شدن افراد نخواهیم بود.
وی معتقد است: معاملات الگوریتمی به اصلاح قیمت‎گذاری‎، افزایش نقدشوندگی‎ و حجم و رشد داد و ستد در بازارسرمایه کمک می کند.

افزایش نقدشوندگی به کمک معاملات الگوریتمی

پایان سیگنال فروشی با توسعه معاملات الگوریتمی

سید مصطفی رضوی عضو هیات مدیره سازمان بورس نیز در مراسم افتتاحیه این مسابقات ضمن حمایت از برگزاری چنین مسابقاتی در کشور گفت: این نوع معاملات می تواند به بازار سرمایه و اهالی بازار کمک شایانی کند زیرا سرعت و دقت رایانه ها با روش های سنتی جایگزین می شوند.
وی ادامه داد: سابقه استفاده از کامپیوتر برای ثبت سفارش در بازار های مالی به دهه هفتاد میلادی و بورس نیویورک باز می گردد. این نوع معاملات به شکل گسترده توسط تامین سرمایه ها، صندوق های باز نشستگی، صندوق های سرمایه گذاری و صندوق های پوششی که نیاز به اجرای تعداد زیادی سفارش و انجام سفارشات با سرعت بالا دارند و ممکن است از عهده معامله گران معمول خارج باشد، انجام می گیرد.
رضوی اعتقاد دارد این سیستم ها دارای راهبرد های معاملاتی از قبیل معامله گری جعبه سیاه و معامله گری کمی نیز می شوند، که شدیدا به فرمول های ریاضی پیچیده و برنامه های کامپیوتری سریع وابسته هستند.
عضو هیات مدیره سازمان بورس تاکید کرد: در حال حاضر بیش از هفتاد درصد از معاملات سهام در ایالات متحده و ژاپن به وسیله نرم افزار های الگوریتمیک انجام می شود، در حالیکه این رقم در هندوستان به عنوان یک کشور در حال توسعه به ۴۰ درصد و در چین به ۳۰ درصد می رسد.
وی تصریح کرد: در ایران معاملات الگوریتمی در سال های اخیر مورد استقبال و حمایت نهاد ناظر قرار گرفته و خوشبختانه در مسیر توسعه قرار دارد. یکی از راه های تشویق سرمایه گذاران به استفاده از این سامانه و فرهنگ سازی عمومی استفاده از بستر مسابقات است.

گفتنی است این مسابقات ۶ هفته ادامه خواهد داشت و برگزیدگان در اولین روزهای اسفند ماه اعلام می شوند.

 

منبع:
شنبه 28 دی 1398 ساعت 13:53
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین