خبر

تزریق سود به رگ ها «دامین»

پول نیوز - با وجود آن که در نتیجه تحریم ها فروش خارجی «دامین» صفر شده اما؛ با رشد فروش در بازار داخل، موجبات رشد درآمدها و سودآوری را فراهم آورد.

 


به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «داروسازی امین» در دوره 9 ماهه منتهی به آذر سال 98 درآمد فروش خود را 107 درصد بالا برد و به مبلغ 2898 میلیارد ريال رساند.
این میزان رشد در درآمدهای عملیاتی در کنار کنترل بهای تولید که منجر به افزایش فقط 67 درصدی بهای تمام شده، شد، سود ناخالص را 151 درصد بالا کشید.
از سوی دیگر، در بخش غیرعملیاتی، درآمدهای سرمایه گذاری و متفرقه نیز طی مدت یاد شده دو برابر شده‌اند و مجال افزایش 228 درصدی سود خالص را به «دامین» دادند.
به این ترتیب، مبلغ سود خالص به 1117 میلیارد ريال رسید که به ازای هر سهم 828 ريال می شود.
«دامین» پیش بینی کرده در 3 ماه باقیمانده از سال مالی 98 حدود 755 میلیارد ريال دیگر درآمد کسب کند و 3653 میلیارد ريال درآمد عملیاتی کل سال باشد.
شواهد نشان می دهد که تحریم ها موجب صفر شدن صادرات در این شرکت داروساز شده است؛ در حالی که در سال 97 بیش از 7 میلیون عدد محصول به بازارهای خارجی صادر کرده بود.
«دامین» به جهت استفاده از ظرفیت های قابل دسترس خود، حجم تولیدات کارمزدی را با سود مناسب‌تر جایگزین تولید محصولات زیان‌ده کرده است تا به سود مورد انتظار دست یابد.

تزریق سود به رگ ها «دامین»

منبع:
شنبه 28 دی 1398 ساعت 10:53
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین