خبر

تغییر در ترکیب «البرز» به نفع سهامداران

پول نیوز - عملکرد مثبت و قابل قبول «بیمه البرز» در بازار بیمه کشور به بازار سرمایه نیز سرایت کرده و این سهم را در زمره پربازده‌ترین های گروه بیمه قرار داده است.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز، شرکت «بیمه البرز» در 9 ماهه منتهی به آذر سال جاری بالغ بر 22 هزار و 756 میلیارد ريال حق بیمه صادره به ثبت رسانده و نسبت به مدت مشابه سال قبل، 23 درصد رشد نشان می دهد.

این شرکت با تغییر سیاست ها و پرتفوی بیمه ای خود توانست بر خسارت پرداختی کنترل داشته باشد و شاهد افزایش فقط 3 درصدی این سرفصل هزینه‌ای در 9 ماهه سال جاری نسبت به گذشته هستیم.
 
تغییر در ترکیب «البرز» به نفع سهامداران

در مجموع، روند حق بیمه صادره در سال های اخیر همواره صعودی بوده و در سال جاری توانسته بر شدت تراز درآمدی خود در جهت مثبت بیافزاید و فاصله حق بیمه از خسارت پرداختی بیشتر از گذشته شود. با توجه این که در 9 ماهه گذشته از سال جاری 89 درصد از حق بیمه دوره 12 ماهه سال قبل را پوشش داده، این روند صعودی در سال جاری نیز ادامه خواهد یافت و پیش بینی می شود، رقم آن از 30 هزار میلیارد ريال فراتر رود.
 
تغییر در ترکیب «البرز» به نفع سهامداران

«بیمه البرز» 6 ماهه نخست سال جاری را با رشد نسبت به سال گذشته سپری کرد و توانست 463 میلیارد ريال سود خالص معادل 116 ريال سود به ازای هر سهم، شناسایی کرد که 38 درصد بیشتر از سود دوره مشابه سال 97 است.

عملکرد این شرکت با سرمایه 4000 میلیارد ريالی در طی سال های فعالیت خود، به 725 میلیارد ريال سود انباشته منجر شد.

بیشترین حجم از پرتفوی بیمه ای این شرکت نیز همانند بسیاری از شرکت های دیگر مربوط به رشته درمان است و بیشترین خسارت نیز در این رشته پرداخت می شود. در سال 98 سعی بر اصلاح پرتفوی بیمه خود داشته و اندکی از شدت حجم بیمه پرهزینه درمان کاسته شد و به سایر رشته های بیمه که هزینه کمتری به شرکت تحمیل می کنند، توجه بیشتری شد.
 
تغییر در ترکیب «البرز» به نفع سهامداران

به طور کلی، در بین شرکت های بیمه حاضر در بازار سرمایه، «البرز» یکی از بهترین ترکیب پرتفوی بیمه‌ای را دارد و همواره از جهات گوناگون، جزو بهترین های این گروه به شمار می رود.
 
تغییر در ترکیب «البرز» به نفع سهامداران

یکی از محل های درآمدی که همواره کمک حال شرکت های بیمه است، درآمد سرمایه گذاری از محل ذخایر فنی و سایر منابع است. از آن جا که شرکت های بیمه به واسطه نوع فعالیت خود، نقدینگی بالایی در دست دارند، اقدام به سرمایه گذاری در حوزه های مختلف می کنند. در سال جاری که اوضاع بازار سرمایه به شدت مطلوب بود، شرکت های بیمه همچون «البرز» به سمت این بازار کشیده شدند و منابع خود را وارد سهام کردند.

طبق گزارش عملکرد دوره 6 ماهه نخست سال جاری، «البرز» 4 هزار و 78 میلیارد ريال به سرمايه گذاری در سهام شرکت های بورسي اختصاص داد و طی یک نیمه 525 میلیارد ريال از این محل درآمد کسب کرد.

در مجموع، وضعیت «بیمه البرز» در بازار بیمه کشور بسیار مطلوب ارزیابی می شود و انتظار می رود روند صعودی درآمدزایی و سودآوری شرکت در پایان سال 98 نیز تکرار شود و باز هم مجمی پربار در انتظار سهامداران باشد. «البرز» در بازار سرمایه نیز عملکرد بسیار قابل قبولی از خود به نمایش گذاشته و از ابتدای شهریور ماه تا به امروز بازدهی جالب توجه 67 درصدی را برای سهامداران خود به ارمغان آورده است.

یکی از دلایل ثبت چنین بازدهی خیره کننده‌ای، بحث شیرین و جذاب تجدید ارزیابی دارایی ها است که طبق آخرین شفاف سازی انجام شده، کلید آن زده شده و به زودی باید منتظر گزارش آن باشیم.
 
 
 
 
منبع:
پنجشنبه 26 دی 1398 ساعت 11:33
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین