خبر
 

طلای زرد و زمرد، فصل تابستان را تحت سیطره خود در‌می‌‌آورند

کم‌کوک من حکیم به عنوان یک طراح ، نظر خود را معطوف به ایده و طرح های خاص برای هر کلکسیون کرده و از طراحی و کار با طرح‌های سنتی لذت می‌برد. او سعی دارد جواهراتش را با توجه به شخصیت ، شیوه زندگی و برخی مناسبت‌های خاص طراحی کند.

- این روزها بحث بر سر نام‌های مشهوری است که به جرگه طراحان می‌پیوندند.آیا شما با این پیشنهاد موافق هستیدکه دیگر تعداد آن ها به حد کفایت رسیده است؟

من به طورکامل با این ایده که طراحی تبدیل به فن عمومی شود، موافق نیستم. البته چنین طرز فکری، خیالی زودگذر است. نمی‌خواهم که همه را به یک دید بنگرم. افراد زیادی تحت عنوان طراح، مشغول به کار هستند که بسیاری از آثارشان بی محتوا ، فاقد جذابیت و تقلیدی است.

- چه چیزی به هنگام طراحی ، الهام بخش شما‌ست؟

هر آن چه که عرضه می‌کنم حکم جواهر را دارد در طراحی به هر آن چه که با آن زیسته ام، یا دیده ام و یا در رویاهایم تصور کرده ام، می‌اندیشم. آن ها منابع الهام بخش من هستند. هرکلکسیون تاثیر خاص خود را بر وجودم می‌گذارد.کار روی کلکسیون‌های دیگر، هیجان انگیز است. در نهایت، هر اثری نتیجه یک فعالیت حرفه ای است. از نمد، چرم، طلا، نقره، سنگ های نیمه قیمتیبه عنوان مواد اولیه استفاده می‌کنم.

- در سال کنونی چه نوع طرح‌هایی برای طلا، سنگ‌ها وجواهرات مد شده است؟

طلای زرد با توجه به قدمت آن، بار دیگر جایگاه اولیه خود را باز می‌یابد.گرایش شدید به طلا در سال کنونی در پشت ویترین مغازه ها منعکس است. با وجود آن‌که رنگ شرابی رنگ زمستانی تصور می‌شود اما در فصل تابستان نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.کنیاک، رنگ خز (پوست راسو ) و سنگ های زرد و قهوه ای بیش از دیگر موارد رایج خواهند شد. زمرد سال‌هاست که کم‌تر مورد توجه قرار داشته اما بار دیگر جایگاه خود را می‌یابد.

این عقیده که زمرد تنها مناسب زنان در سنین خاصی است، تغییر یافته زیرا هنرپیشه‌هایی مشهور با انتخاب زمرد چنین اعتقادی را بی اساس جلوه داده اند. اکنون نیز یک دختر ۱۸ ساله از آن استفاده می‌کند. با بالا رفتن سطح آگاهی مشتریان درباره جواهر و سنگ‌ها، جواهرات در دنیای مد به عنوان مکمل پوشاک مطرح هستند.

طرح‌ها را به انواع طبیعی و معنوی تقسیم‌بندی می‌کنیم. اشکال طبیعی بیانگر طبیعت بوده و مدل‌های معنوی در قالب طرح‌های مارپیچ، رنگین کمان و ماندلاس‌های چینی نمودار می‌شوند. طلای سفید تا اواخر دهه ۹۰ بر بازار سلطه داشت. حال طلای زرد به صحنه بازگشته است. زنان طلای زرد را نماد زن بالغ و رشد یافته و دارای اعتماد به نفس می‌دانند. طلای سرخ نیز دوباره مدشده است.

زنجیر طلا مورد دیگری است که همراه با مد سال گذشته جی پ سی GYPSY. رواج یافته و در قالب مدل هایی بسیار متنوع عرضه می‌شوند. زنجیرها عموما تحت عنوان چند زنجیره یا "مالتی وایر Multi -wire " ارایه می‌شوند. علاوه بر آن مدل‌هایی از طلای چکش‌خواری شده یا دارای سطوح ناهموار همراه با دو زنجیر یا چند زنجیر و یا زنجیرهایی که یکی از دیگری کوتاه‌تر است،شهرت یافته‌اند.

 با وجود آن‌که روند حرکت بخش جواهرات ایتالیا را آهسته تلقی می‌کنند شاهد ۲۰درصد افزایش سهم صادرات در بازار طی سال‌های اخیر بوده‌ایم. تهیه دستگاه‌های جدید تولید در چین، هند، و ۵ درصد رشد در بازار آمریکا بر این میزان افزوده است. این امر تا حدودی باعث عدم تعادل عرضه و تقاضای طلا در سطح جهانی شده است. علت این امر افت و رکود بازارهای اروپاست، مشکلی که به تدریج برای تولیدکنندگان در رقابت با کشورهایی که می‌توانند به علت داشتن نیروی کار ارزان، قیمت‌ها را پایین نگاه دارند، به وجود آمده، همچنین طلا نیز به نحو فزاینده‌ای در رقابت با دیگر محصولات لوکس با برخی مشکلات مواجه شده است.

درواقع بخش جواهرات ایتالیا یک حالت رکود توأم با تورم را تجربه کرده است.

البته ما می‌توانیم این شرایط را احیای مجدد این بخش تصور کنیم. جواهراتی که زمانی به عنوان هدیه خریداری می‌شوند نیز می‌توانند برای استفاده شخصی مد نظر قرار ‌گیرند.

با کاهش فروش جواهرات ساده و زنجیرهای کوچک طلا، فروش جواهراتی که طرح‌های غیر معمول دارند افزایش یافته است.

- نظر شما درباره بخش جواهرآلات و طلای ترکیه چیست؟

من به دیده تحسین، تمدن آناتولی را می‌نگرم به ویژه زمانی که از نمایشگاه ارثیه آناتولی در موزه گاگن‌هایم Guggenheim در نیویورک دیدن کردم. شرکت‌های موفقی در بخش جواهرات در ترکیه وجود دارد و محصولات از نظر کیفی بسیار ارزشمند هستند.

نویسنده: ادمین سیستم
جمعه 25 مهر 1393 ساعت 01:29
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین