خبر

تحلیل کارشناسان اقتصادی از روند تحولات قیمت طلا در ماه سپتامبر

در حالی که قیمت جهانی طلا در ماه اوت با افزایش 3.5 درصدی روبرو شده تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که مهمترین عامل موثر بر قیمت طلا در ماه سپتامبر برگزاری نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا و اعلام تصمیم نهایی در خصوص نرخ بهره این کشور خواهد بود.  به گزارش پایگاه اینترنتی اف ایکس امپایر، تحلیلگران اقتصادی معتقدند مهمترین کاتالیزوری که می تواند موجب تشدید نوسانات قیمت طلا در ماه سپتامبر شود، اعلام نتایج نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا است. بر اساس این گزارش ماه گذشته نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصادی چین تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است. اقدام چین در کاهش ارزش یوان در برابر دلار نیز عامل مهمی در افزایش نسبی قیمت طلا بوده است. انتشار آمارهای اقتصادی چین و گزارش وزارت کار آمریکا در خصوص وضعیت اشتغال و بیکاری در ماه اوت نیز می تواند تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا داشته باشد. این گزارش می افزاید، تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که اقتصاد آمریکا در ماه اوت بیش از 220 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است و نرخ بیکاری نیز به 5.2 درصد رسیده است.

اظهارات استنلی فیشر معاون فدرال رزرو آمریکا نیز احتمال افزایش نرخ بهره در نشست سپتامبر را تقویت کرده است. فیشر به این مساله اشاره کرده است که نرخ تورم آمریکا احتمالا طی ماه های آینده افزایش خواهد یافت.

تحلیل تکنیکال فیبوناچی نیز نشان می دهد که سطح حمایتی بلندمدت برای قیمت هر اونس طلا 1072 دلار خواهد بود. اگر این سطح حمایتی شکسته شود این احتمال وجود دارد که قیمت طلا حتی تا 906 دلار در هر اونس کاهش یابد.

از سوی دیگر سطح مقاومتی بلندمدت برای قیمت طلا نیز 1188 دلار است و اگر این سطح شکسته شود این احتمال وجود دارد که قیمت طلا تا 1204 دلار در هر اونس افزایش یابد.

برخی کارشناسان اقتصادی بر این باورند که نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصادی چین می تواند تصمیم گیری فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره در نشست سپتامبر را به تاخیر بیندازد و این عامی می تواند تاثیر مثبتی بر قیمت جهانی طلا داشته باشد.

فدرال رزرو آمریکا از سال 2006 میلادی تاکنون نرخ بهره را افزایش نداده است. به نظر می رسد هرگونه افزایش نرخ بهره آمریکا در کوتاه مدت می تواند موجب تقویت ارزش دلار و کاهش قیمت طلا شود.

نویسنده: ادمین سیستم
سه شنبه 10 شهریور 1394 ساعت 16:50
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین