خبر

درخواست روسای بانکهای مرکزی از فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره

روسای بانکهای مرکزی در سراسر جهان به همتای آمریکایی خود گفته‌اند که آنها برای افزایش نرخ سود بانکی در آمریکا آماده هستند و ترجیح می‌دهند که فدرال رزرو بدون اتلاف وقت بیشتر این کار را انجام دهد.به گزارش رویترز، در جلسات خصوصی و عمومی هفته گذشته کنفرانس روسای بانک مرکزی در جکسون هول، پیام سیاستگذاران این بود که بانک مرکزی آمریکا به طور تلویحی نشان داده که می‌خواهد سیاستهای پولی را سفت‌تر کند، همچنان که در یک سال اخیر نیز با افزایش ارزش دلار این امر دیده شده و بازارهای مالی جهانی نیز آماده این کار هستند. برای آستین کارستن، رییس بانک مرکزی مکزیک، افزایش نرخ بهره به وسیله همسایه کشور با نشانه‌هایی از یک اقتصاد سالم را در بر دارد حتی اگر به مکزیک فشار وارد آورد که این کشور نیز نرخ سود بانکی را در همان روزها بالا ببرد.گروه قدرتمند روسای بانکهای مرکزی بعد از یک سری حوادث پرفراز و نشیب در بازارهای مالی در آخر این هفته دو هم جمع شدند. یکی از این بالا و پایین رفتن‌ها مربوط به شاخص داو جونز بود که سقوط هزار واحدی‌اش بر اثر نگرانی از کاهش رشد اقتصادی چین رخ داد اما در پایان هفته دوباره احیا شد. در هر حال، اظهارات برخی از مقامات فدرال رزرو نشان می‌دهد که زمان شلیک موشک نرخ سود بانکی در آمریکا در ماه سپتامبر خواهد بود تا به گفته برخی از آنها، پایداری بازار حفظ شده باشد.

اما برای آستین کارستن، رییس بانک مرکزی مکزیک، افزایش نرخ بهره به وسیله همسایه کشور با نشانه‌هایی از یک اقتصاد سالم را در بر دارد حتی اگر به مکزیک فشار وارد آورد که این کشور نیز نرخ سود بانکی را در همان روزها بالا ببرد.
او می‌گوید: «اگر فدرال رزرو سیاستهای خود را سخت‌تر کند، به این معنی است که به این درک رسیده که نرخ تورم را به بالا سوق دهد که این از این جهت نیز مهم است که نرخ بیکاری را کاهش می‌دهد و باعث احیای اقتصاد می‌شود. برای ما، این خبر خیلی خوبی است.»
در این میان، چین است که هشدار داده آمریکا باید افزایش نرخ بهره را به تاخیر بیندازد و با این کار،‌ آمریکا در اقتصاد جهانی دخالت نکند.

منبع: نویسنده: ادمین سیستم
دوشنبه 9 شهریور 1394 ساعت 16:45
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین