خبر

بدقولی‌های مکرر بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخ بهره بانکی

در حالی که رئیس بانک مرکزی آمریکا از یک سال پیش وعده افزایش نرخ بهره بانکی را می‌دهد، این بار رئیس فدرال رزرو نیویورک اعلام کرد نرخ بهره بانکی در این کشور در ماه سپتامبر کاهش یافته است.به گزارش آناتولی، ویلیام دادلی، رئیس بانک مرکزی فدرال نیویورک آمریکا،در یک کنفرانس اعلام کرد با توجه به شرایط به وجود آمده در اقتصاد جهانی احتمال افزایش نرخ سود بانکی در این کشور در ماه سپتامبر کاهش یافته است. این مقام بانکی آمریکایی اعلام کرده است افزایش نرخ بهره بانکی در این کشور به نحوه واکنش آمریکا به بحران‌های اخیر اقتصادی بوجودآمده در جهان دارد. سخنان دادلی در شرایطی مطرح می شود که موج کاهش رشد اقتصادی چین به اقتصاد آمریکا هم تاثیر می‌گذارد.

پیش از وقوع بحران های اخیر، بسیاری از کارشناسان انتظار داشتند تا در نشست آینده کمیته بازار آزاد فدرال در روزهای 16 و 17 سپتامبر در آمریکا، نرخ بهره بانکی در این کشور افزایش یابد.

سقوط ارزش بازارهای سهام چین طی هفته‌های گذشته و عدم توانایی دولت این کشور در مقابله و کنترل آن، این احتمال را بوجود آورده است که دومین اقتصاد بزرگ جهان با کاهش بیشتر رشد اقتصادی در آینده مواجه شود.

منبع: نویسنده: ادمین سیستم
شنبه 7 شهریور 1394 ساعت 23:33
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین