خبر

سرمایه گذاران بین المللی منتظر کاهش بیشتر قیمت طلا هستند

سرمایه گذاران بین المللی تحت تاثیر افت شدید شاخص سهام در بازارهای جهانی بار دیگر به بازار طلا روی آورده اند ولی به نظر می رسد فعالان بازار همچنان منتظر کاهش بیشتر قیمت طلا هستند.  به گزارش پایگاه اینترنتی اف ایکس استریت، افت شدید شاخص سهام در بازارهای آسیایی، اروپایی و آمریکا موجب شد تا قیمت جهانی طلا در روزهای گذشته با افزایش نسبی همراه شود. بر اساس این گزارش کاهش ارزش دلار آمریکا نیز تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است. به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، اقدام چین در کاهش ارزش یوان در برابر دلار و افت شاخص سهام چین نیز موجب شده تا تقاضا برای طلا در بازارهای بین المللی با افزایش روبرو شود.

با توجه به تحولات اقتصادی چین و همچنین انتشار آمارهای متناقض در آمریکا به نظر می رسد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست سپتامبر با کاهش روبرو شده است.

شاخص سهام داوجونز آمریکا در روزهای گذشته بیش از 1000 واحد کاهش داشته است. در این مدت قیمت طلا با افزایش 4 درصدی روبرو شده است.

هنوز بسیاری از سرمایه گذاران بین المللی برای خرید طلا اقدام نکرده اند و منتظر روشن شدن وضعیت نرخ بهره آمریکا هستند چرا که افزایش احتمالی نرخ بهره می تواند موجب کاهش قیمت طلا شود.

نویسنده: ادمین سیستم
سه شنبه 3 شهریور 1394 ساعت 12:02
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین