خبر

روسیه و سیاست انباشت طلا

روسیه که بیش از یکهزار و 200 تن ذخایر طلا در اختیار دارد، با دو هدف راهبردی، همچنان در ردیف بزرگترین خریداران و انبارکنندگان طلا در جهان است.  تارنمای «سیکینگ آلفا» روز یکشنبه نوشت: بانک مرکزی روسیه با افزودن 800 هزار اونس (حدود 25 تن) طلا به ارزش 900 میلیون دلار به ذخایر پیشین خود، در ماه ژوئن (خرداد - تیر) به یکی از بزرگترین خریداران طلا در جهان تبدیل شد. این تارنما با اشاره به علاقه مسکو برای خرید و انباشت طلا نوشت: این سیاست در ظاهر غیرمنطقی است؛ زیرا اولا اقتصاد روسیه این روزها وضعیت خوبی ندارد؛ دوم اینکه تبدیل طلا به پول نقد اندکی دشوار است و خرید اوراق قرضه از نظر نقدپذیری آسانتر خواهد بود؛ سوم اینکه بهای طلا در سال های اخیر، پیوسته رو به کاهش بوده است. 

سیکینگ آلفا در ادامه، دو دلیل راهبردی را انگیزه های بانک مرکزی روسیه برای خرید و انباشت طلا دانست: نخست آنکه مسکو معتقد است اوراق قرضه بین المللی فعلا بیش از اندازه گرانقیمت هستند و بهای آنها کاهش خواهد یافت؛ دوم آنکه مسکو آماده کاهش ارزش دلار آمریکا می شود.

روسیه اکنون بیش از 1200 تن ذخایر طلا دارد و از این نظر، پس از آمریکا، آلمان، صندوق بین المللی پول، ایتالیا، فرانسه و چین، جایگاه هفتم را دارد.

منبع: نویسنده: ادمین سیستم
دوشنبه 5 مرداد 1394 ساعت 12:59
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین