خبر

قیمت جهانی طلا در حدود 1180 دلار

خبرگزاری رویترز اعلام کرد، کاهش شب گذشته (سه شنبه) قیمت طلا، روز چهارشنبه نیز ادامه پیدا کرد. بهای فلز زرد امروز حول و حوش یک هزار و 180 دلار در هر اونس در نوسان است.  به گزارش رویترز، سرمایه گذاران برای آگاهی از زمان افزایش نرخ های بهره در آمریکا، منتظر بیانیه بانک مرکزی این کشور هستند. نشست دو روزه سیاستگذاران این بانک، امشب به پایان می رسد. قیمت تحویل فوری طلا در ساعت 06:55 صبح روز چهارشنبه به وقت گرینویچ در بازار لندن 0.2 درصد کاهش یافت و به 1179.01 دلار در هر اونس رسید. قیمت پایان روزی طلا دیروز نیز در این بازار 0.4 درصد کاهش پیدا کرده بود.

در بازار لندن همچنین، قیمت تحویل فوری پلاتین در ساعت یادشده به 1068.75 دلار در هر اونس کاهش یافت و کف قیمت 6 ساله را تجربه کرد. قیمت پالادیوم نیز به کمترین سطح خود از 31 مارس (11 فروردین) رسید.

چشم سرمایه گذاران به بیانیه بانک مرکزی آمریکا که قرار است در ساعت 18 امروز به وقت گرینویچ، در پایان نشست دو روزه این بانک منتشر شود، دوخته شده است.

نشست خبری ژانت یلن رییس بانک مرکزی آمریکا نیز مورد توجه سرمایه گذاران خواهد بود.

قیمت طلا در ماه های اخیر تغییر چندانی نداشته زیرا عدم اطمینان ناشی از نامشخص بودن زمان افزایش نرخ بهره در آمریکا موجب کاهش تقاضای طلا شده است.

هاوی لی تحلیلگر شرکت سرمایه گذاری فیلیپ فیوچرز سنگاپور به رویترز گفت: اگر یلن امشب به طور شفاف نشان دهد برای بالا بردن نرخ بهره مصمم است، قیمت طلا می تواند به یک هزار و 165 دلار نیز کاهش یابد.

وی افزود: نرخ برابری دلار در مقابل سایر ارزها نیز امشب ممکن است بالا رود. ارزشمندتر شدن دلار، این ارز را برای دارندگان سایر ارزها گرانتر می کند در حالی که مانع افزایش تقاضای طلا می شود.

** تداوم بحران بدهی یونان نیز کمک چندانی به بالا رفتن تقاضای طلا نمی کند

در بازار کامکس نیویورک نیز در ساعت یادشده، قیمت آتی طلا و نقره هر یک با 0.2 درصد کاهش به ترتیب به 1178.8 و 15.93 دلار در هر اونس رسیدند.

در ساعت یادشده همچنین هر یورو در مقابل 1.13 دلار معامله شد.

منبع: نویسنده: ادمین سیستم
چهارشنبه 27 خرداد 1394 ساعت 16:20
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین